Na piwo najchętniej z Maciejem Stuhrem

Polacy najbardziej lubią krajowe piwo. Gdyby mogli napić się go z gwiazdą, najchętniej wybraliby aktorów.

Aktualizacja: 20.05.2016 13:09 Publikacja: 20.05.2016 12:08

Studio ATM. Proba dla mediow spektaklu ''Francuzi'' w wykonaiu aktorow Teatru Nowego w rezyserii Krz

Studio ATM. Proba dla mediow spektaklu ''Francuzi'' w wykonaiu aktorow Teatru Nowego w rezyserii Krzysztofa Warlikowskiego

Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski

Piwo pije 64 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet - wynika z najnowszego badania Piwna Polska pod lupą, przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej, największego producenta piwa w Polsce, do którego należą takie marki jak Tyskie czy Lech.

78 proc. mężczyzn i 58 proc. kobiet wybiera chmielowe trunki polskiego pochodzenia. Kolejne miejsca zajmują trunki z Czech i Niemiec. Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się u nas piwa ze Słowacji, Belgii czy Wielkiej Brytanii.

48 proc. miłośników piwa ma od 25 do 34 lat. Ponad połowa z nich ma wyższe wykształcenie.

Najwięcej, bo 28 proc., badanych pije piwo dwa, trzy razy w tygodniu. Najmniej, 3 proc., kilka razy dziennie. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0, 5 do 1 l - tak deklaruje 27 proc. respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest ok. godz. 19.30. Ponad 50 proc. osób od czasu do czasu sięga po nie do kolacji – wynika z badania.

- Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 litrów na osobę. Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często także w sytuacjach dotychczas mniej kojarzonych z chmielowym napojem, np. na weselu – komentuje Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.

Przeciwko temu, aby napić się piwa na weselu nie ma nic 71 proc. Polaków. Nadal najpopularniejszą okazją, gdzie sięga się po chmielowy trunek jest grill (98 proc. wskazań). 92 proc. badanych uważa, że piwo pasuje do posiłku z przyjaciółmi, zaś 51 proc., że można je wypić podczas pierwszej randki.

Polacy najchętniej poszliby na piwo z Maciejem Stuhrem – jest on zwycięzcą we wszystkich kategoriach wiekowych, zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Kolejne dwa miejsca wytypowane przez panie zajmują dziennikarka Dorota Wellman oraz aktor Marcin Dorociński. W przypadku panów to aktorzy Janusz Gajos i Tomasz Kot.

Wśród polityków wygrał Paweł Kukiz. Drugie miejsce zajęli razem Robert Biedroń i Janusz Korwin Mikke.

Piwo pije 64 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet - wynika z najnowszego badania Piwna Polska pod lupą, przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej, największego producenta piwa w Polsce, do którego należą takie marki jak Tyskie czy Lech.

78 proc. mężczyzn i 58 proc. kobiet wybiera chmielowe trunki polskiego pochodzenia. Kolejne miejsca zajmują trunki z Czech i Niemiec. Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się u nas piwa ze Słowacji, Belgii czy Wielkiej Brytanii.

Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina