Piwo pije 64 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet - wynika z najnowszego badania Piwna Polska pod lupą, przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej, największego producenta piwa w Polsce, do którego należą takie marki jak Tyskie czy Lech.
78 proc. mężczyzn i 58 proc. kobiet wybiera chmielowe trunki polskiego pochodzenia. Kolejne miejsca zajmują trunki z Czech i Niemiec. Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się u nas piwa ze Słowacji, Belgii czy Wielkiej Brytanii.
48 proc. miłośników piwa ma od 25 do 34 lat. Ponad połowa z nich ma wyższe wykształcenie.
Najwięcej, bo 28 proc., badanych pije piwo dwa, trzy razy w tygodniu. Najmniej, 3 proc., kilka razy dziennie. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0, 5 do 1 l - tak deklaruje 27 proc. respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest ok. godz. 19.30. Ponad 50 proc. osób od czasu do czasu sięga po nie do kolacji – wynika z badania.
- Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 litrów na osobę. Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często także w sytuacjach dotychczas mniej kojarzonych z chmielowym napojem, np. na weselu – komentuje Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.