W październiku przybyło osób, które są zdania, że sytuacja gospodarcza kraju jest dobra, i wierzą, że będzie się poprawiać. W październiku wskaźnik optymizmu konsumentów mierzony przez Ipsos wzrósł o 2 pkt, do poziomu 107,63 pkt. Wskaźnik klimatu gospodarczego zyskał blisko 5 pkt i przyjmuje wartość 101,43 pkt, natomiast wskaźnik skłonności do zakupów praktycznie nie zmienił wartości i obecnie wynosi 111,76 pkt.
Biorąc pod uwagę, że tuż przed wyborami sondaże preferencji partyjnych wskazywały na wygraną PO, a zrealizowane wtedy przez Ipsos badanie nastrojów społecznych wykazało wzrost optymizmu, można przypuszczać, że wygrana PO spowoduje w najbliższej przyszłości co najmniej utrzymanie się optymizmu na obecnym poziomie.
Dobre są również oceny sytuacji materialnej gospodarstw domowych. Pozytywny trend, zapoczątkowany mniej więcej dwa lata temu, nie tylko nie jest zagrożony, ale wydaje się wręcz, że będzie kontynuowany. To z kolei pozwala z optymizmem patrzeć przede wszystkim na przyszły przebieg wskaźnika skłonności do zakupów.