W ciągu czterech lat, które dzielą nas od pierwszej edycji naszego rankingu, łączna wartość wycenianych w nim marek zwiększyła się ponaddwukrotnie. Prawie dwukrotnie wzrosła też w tym czasie wartość Orlenu, który w tym roku, już po raz drugi, otwiera listę.
Wczoraj podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu wyróżniliśmy dyplomami najcenniejsze polskie marki. Zostały nagrodzone statuetkami Marqa 2008 w 11 kategoriach. Adam Szejnfeld, wiceminister gospodarki, podkreślał, że doskonale wpisują się w sytuację, w jakiej znajduje się gospodarka. – To ważny czas dla Polski, bo chcielibyśmy, żeby to Polska sama w sobie była marką: rozpoznawalną i cenioną. Aby budowała wiarygodność kraju i gospodarki – powiedział Szejnfeld. – Mam nadzieję, że za wami pójdą inni – zwrócił się do laureatów.
Nasz ranking jest jedynym w Polsce zestawieniem marek, które opiera się na twardych finansowych danych połączonych z bardzo szczegółowym badaniem opinii konsumentów.
W tym roku objęliśmy rankingiem ponad 400 marek. 330 najdroższych z nich znalazło się na naszej liście. Zdecydowana większość, bo aż 70 procent, może się pochwalić wzrostem swej wartości.
Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, zwrócił uwagę, że wszystkich laureatów czeka teraz trudny okres. – Kryzys na pewno i do nas w pewnym momencie dojdzie. Mam nadzieję, że nie tylko przetrwacie, ale wykorzystacie go na rozwój. Że przyszły rok będzie rokiem udanej próby – podkreślał.