Usługa identyfikacji płatności masowych przeznaczona jest głównie dla firm oferujących produkty lub usługi dużej liczbie odbiorców i w związku z tym wystawiających wiele faktur oraz przyjmujących wiele płatności (co najmniej kilkadziesiąt miesięcznie). Tak działają zarówno takie przedsiębiorstwa, jak zakłady energetyczne czy gazownie, jak i mniejsze firmy: spółdzielnie mieszkaniowe, szkoły, hurtownie itp.
[srodtytul]Zainteresowanie różnych branż[/srodtytul]
Jak twierdzi Renata Grzechnik, menedżer w Departamencie Zarządzania Sprzedażą Deutsche Banku PBC, z usługi korzystają firmy i organizacje z różnych branż. Wśród klientów są zarówno uczelnie wyższe, szkoły językowe, spółdzielnie mieszkaniowe, jak i sklepy internetowe, firmy handlowe, lokalni dostawcy Internetu, telewizji kablowej, telefonii stacjonarnej. Branża nie ma tutaj znaczenia. Firmy korzystające z takich usług łączy zapotrzebowanie na automatyczny, sprawny system zarządzania płatnościami czy nawet mikropłatnościami przychodzącymi.
Usługa pozwala identyfikować wpłaty dokonywane na rzecz klientów banku przez ich kontrahentów (dłużników). Cały proces jest zautomatyzowany. Każdy kontrahent ma przyporządkowany identyfikator w formie wirtualnego rachunku wpłat. Firma ma dostęp do pełnego zakresu informacji w formie elektronicznego pliku danych. Transakcje są automatycznie księgowane w systemach finansowo-księgowych czy billingowych klienta.
Raport o wpłatach na rachunek dokonanych za pośrednictwem wszystkich możliwych kanałów (oddziały banków, Internet, poczta itd.) dostarczany jest przedsiębiorcy elektronicznie każdego dnia roboczego. Eliminuje to ręczne wprowadzanie danych do systemu finansowo-księgowego. Raport umożliwia przejrzystą i usystematyzowaną ewidencję wpływów oraz bieżącą identyfikację zaległych płatności. W efekcie usprawnia to nadzór nad terminowością regulowania zobowiązań przez płatników.