Oto niektóre z nich:
[b]Mit 1[/b] – kierownik liniowy ma największy wpływ na zaangażowanie pracowników.
Okazuje się, że postawa wyższej kadry kierowniczej i jej zdolności przywódcze są w tym zakresie bardziej kluczowe. Np. jej zainteresowanie satysfakcją pracowników, spójność jej postaw z wyznawanymi wartościami firmowymi czy odpowiedzialność społeczna mają znacznie wyższy pozytywny wpływ na zaangażowanie załóg niż bodźcowe oddziaływanie kierowników liniowych. Owszem – złe relacje między kierownikiem i pracownikiem należą do najczęstszych przyczyn odejść, czyli mają znaczący negatywny wpływ na budowanie zaangażowania w zespołach.
[b]Mit 2[/b] – zasady kształtowania zaangażowania są uniwersalne na całym świecie. Okazuje się, że to nieprawda – faza rozwoju całych gospodarek i branż oraz różnice międzykulturowe mają większy wpływ na zaangażowanie pracowników niż geografia. Arsenał środków budujących zaangażowanie pracowników powinien uwzględniać te różnice.
[b]Mit 3[/b] – pracownicy młodsi są bardziej zaangażowani od tych bardziej doświadczonych.