- Nie pracujemy teraz nad projektem mobilnej telewizji w technologii DVB-H. Hurtowa oferta tych usług, która została nam przedstawiona nie miała biznesowego uzasadnienie, ani szansy na rynkowy sukces. Coraz więcej oznak wskazuje, że technologia DVB-H w ogóle nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Poza jedynym przykładem Włoch, gdzie usługa się przyjęła, choć operatorzy na niej nie zarabiają, nie widać dużego popytu na mobilną telewizję w tym standardzie. W tej sytuacji trudno inwestować w nią tyle, ile wymaga tego sieć DVB-H - mówi Krzysztof Dzięcioł, dyrektor Departamentu Usług Mobilnych w Polskiej Telefonii Cyfrowej.
[srodtytul]Warunki nie do przyjęcia?[/srodtytul]
W marcu 2009 r. zamojskie Info-TV-FM wygrało konkurs na rezerwację częstotliwości przeznaczonych do emisji sygnału telewizji mobilnej w standardzie DVB-H. Zwycięzca miał rozpocząć budowę sieci, podpisać umowy z nadawcami i skonstruować hurtowę ofertę usług dostępną dla wszystkich zainteresowanych dalszą odsprzedażą. Info-TV-FM hurtową ofertę przedstawiło, ale choć od rozstrzygnięcia konkursu mija piąty kwartał detalicznej oferty wciąż na rynku nie ma. Spółka zależna czterech operatorów Mobile TV przegrała z zamojskim operatorem więc od początku rozmowy były trudne.
- Jesteśmy zainteresowani współpracą, w której nie przerzucane jest na nas ryzyko rozwoju działalności spółki Info-TV-FM - mówi Marcin Gruszka rzecznik P4, operatora sieci Play. Info-TV-FM oczekuje od partnerów 10-letnich umów o współpracy oraz relatywnie wysokich opłat stałych. Według aktualnej oferty jeden partner w trakcie trwania 10-letniej umowy ma przynieść Info-TV-FM około 90 mln zł, nie licząc opłat od aktywnych użytkowników usługi.
- Nie możemy zaakceptować tak długich umów. Wobec tempa rozwoju technologii podjęcie zobowiązań na dłużej niż 4-5 lat trudno sobie wyobrazić. Oczekiwalibyśmy również obniżenia opłat stałych i zwiększenia znaczenia opłat uzależnionych od liczby użytkowników. To byłoby bardziej fair. Chcielibyśmy również jasnego określenia możliwości kształtowania przez nas oferty detalicznej, ustalenie reguł odnośnie wprowadzania dodatkowo płatnych treści - mówi Wojciech Muszyński, dyrektor Departamentu Strategii Polkomtela. Ten operator, przynajmniej formalnie, rozmów nie zerwał.