Hennes & Mauritz zwiększyła zysk netto o 23 proc., do 4,2 mld koron (615 mln dol.), i obroty do 31,5 mld z 27,6 mld rok temu dzięki kampaniom marketingowym i rozbudowanej obecności na świecie (ponad 2 tys. sklepów w 37 krajach). Szwedzi skorzystali też na kursach walutowych, kosztach surowców i transportu, ale te czynniki pogarszały się stopniowo, powodując zmniejszenie marży brutto do 60,5 proc. Analitycy liczyli na 62,3 proc.

Ich zdaniem oznacza to, że H&M obniżała ceny, gdy inni podnosili je dla pokrycia rosnących kosztów.

– Wiedzieliśmy, że będzie to dobry kwartał, ale nie znaliśmy kosztów inwestowania w marżę. A skoro koszty zakupów sieci będą rosnąć w ciągu sześciu miesięcy, jest to niepokojąca tendencja – uważa Simon Irwin z Liberum Capital.