[ramka][srodtytul]Anna Rogalska, dyrektor marketingu Cussons Polska (m.in. marki Luksja, Ixi, E i Kokosal)[/srodtytul]
Nasze portfolio w dużej mierze opiera się na silnych polskich markach. Wspieramy je i staramy się podkreślać w nich cechy istotne z punktu widzenia konsumenta. W naszym segmencie środków higieny i czystości polskość marki ma nieco inne znaczenie niż w produktach spożywczych, gdzie może ona się wiązać z przaśnością, sentymentem i wieloletnią tradycją. Polskość w markach Luksja, E, Kokosal czy Ixi musi bardzo mocno nawiązywać do nowoczesności. Oczywiście dużym atutem dla każdej z nich jest ogromna świadomość marki, ale trzeba też nieustannie pokazywać konsumentkom, że marka idzie z duchem czasu i nie odstaje od najnowszych trendów. Dlatego stale unowocześniamy nasze brandy i wprowadzamy nowości, co bardzo wzmacnia wizerunek marki; nawet podczas badań konsumenci podkreślają, że cenią markę, która o nich dba, w której stale coś się dzieje, stale daje jakąś nowość.Nasze portfolio w dużej mierze opiera się na silnych polskich markach. Wspieramy je i staramy się podkreślać w nich cechy istotne z punktu widzenia konsumenta. W naszym segmencie środków higieny i czystości polskość marki ma nieco inne znaczenie niż w produktach spożywczych, gdzie może ona się wiązać z przaśnością, sentymentem i wieloletnią tradycją. Polskość w markach Luksja, E, Kokosal czy Ixi musi bardzo mocno nawiązywać do nowoczesności. Oczywiście dużym atutem dla każdej z nich jest ogromna świadomość marki, ale trzeba też nieustannie pokazywać konsumentkom, że marka idzie z duchem czasu i nie odstaje od najnowszych trendów. Dlatego stale unowocześniamy nasze brandy i wprowadzamy nowości, co bardzo wzmacnia wizerunek marki; nawet podczas badań konsumenci podkreślają, że cenią markę, która o nich dba, w której stale coś się dzieje, stale daje jakąś nowość.[/ramka]
[ramka][srodtytul]Jan Kopytek współwłaściciel spółki Ferax (marka Gatta)[/srodtytul]
Bardzo ważnym atutem marki jest sieć firmowych salonów Gatta, których mamy już ponad 80. Dzięki nim sami decydujemy, jakie produkty znajdą się w sprzedaży, i dużo łatwiej możemy wprowadzać nowości. Niejeden raz zdarzało się, że inni krytycznie oceniali nasze pomysły, choć my byliśmy pewni, że klientki je zaakceptują. Potem, gdy okazywało się, że nowość dobrze się przyjęła w firmowych salonach Gatty, również nasi partnerzy handlowi, czyli hurtownicy, zaczynali ją zamawiać. Nasze salony otwieramy tylko w dużych, dobrych centrach handlowych, gdyż dzięki temu rośnie prestiż marki. Ale największy prestiż zapewnia marce dobra jakość i nowoczesne produkty. Chcąc utrzymać mocną markę, trzeba stale nadążać za rynkiem, a najlepiej go wyprzedzać. My co roku staramy się wprowadzać coś nowego, co przyniesie nową wartość naszym klientkom. W tym roku wprowadziliśmy trwalsze rajstopy Fortissima, a obok bielizny bezszwowej zaczęliśmy sprzedawać też golfy, podkoszulki z dzianiny, która ułatwia utrzymanie świeżości, oraz bieliznę termoaktywną. [/ramka]
[ramka][srodtytul]Wojciech Kruk, wiceprzewodniczący rady nadzorczej Vistula Group, do której należy m.in marka W.Kruk[/srodtytul]
Działamy w branży luksusowej, gdzie obowiązują trochę inne zasady niż na masowym rynku. Oczywiście reguły biznesu są podobne, ale w markach luksusowych sprzedaje się emocje. W tym bardzo pomaga wieloletnia historia i tradycja marki i firmy W.Kruk sięgająca połowy XIX wieku. Liczy się także swoista kultura firmy, w tym odpowiedni dobór pracowników, ich wiara w sukces. Działając na globalnym rynku, konkurujemy z całym światem, więc musimy być co najmniej nie gorsi niż światowi potentaci rynku jubilerskiego. Każdy kraj ma zapotrzebowanie na swojego bohatera – firmę, którą można się pochwalić. Cieszy nas, że przez wielu Polaków jesteśmy tak właśnie postrzegani; to nasz powód do dumy i zobowiązanie wobec klientów.[/ramka]