Najmocniejsza polska marka rynku kosmetyków i higieny – Luksja straciła w ciągu roku niespełna procent ze swej ubiegłorocznej punktacji. Jednak na tle innych brandów, które odczuły kilkuprocentowe spadki, to niewiele.
Z pewnością Luksji pomaga fakt, że jej marka firmuje największą w Polsce sprzedaż (pod względem wolumenu) mydeł w płynie i w kostce. W dodatku w tej kategorii produktów marka przemawia do wszystkich konsumentów – także panów. (W żelach pod prysznic, gdzie konkurencja jest bardziej zacięta, Luksja firmuje tylko produkty dla kobiet). Jak wynika z naszych badań opinii, spośród ocenianych w rankingu polskich marek kosmetyków i higieny Luksja jest najbardziej znana i najczęściej używana.
Anna Rogalska, dyrektor marketingu PZ Cussons Polska, właściciela marki, podkreśla, że siłą Luksji są stale wprowadzane nowości. W tym roku były nimi m.in. hipoalergiczne mydła i żele pod prysznic SkinKind. Markę wspierają też przemyślane akcje marketingowe; w tym roku m.in. kampanie reklamowe w prasie i w telewizji, konkursy konsumenckie i sponsoring 11. edycji popularnego „Tańca z gwiazdami” w TVN.
Tegoroczne kampanie promocyjne i reklamowe brandów miały znaczący wpływ na wyniki rankingu mocy, który bazuje na październikowych badaniach konsumentów. W zestawieniu widać, że najmniejsze spadki odnotowały marki popularne, masowe i niedrogie albo inaczej mówiąc, z atrakcyjną relacją postrzeganej wartości do ceny.
Do takich marek zalicza się Ziaja, która w tym roku straciła tylko 2 proc. swej mocy, co pozwoliło jej na awans na pozycję wicelidera swej kategorii. Wartość marki, jednej z najbardziej znanych, jak też polecanych przez swych użytkowników, wzrosła aż o 28 proc., do ponad 70 mln zł. Jej właściciel – rodzinna firma Ziaja Ltd., która od kilku lat wspiera markę reklamami w prasie, akcjami promocyjnymi w sklepach oraz konkursami dla konsumentów, w połowie roku przeprowadziła pierwszą w swej historii kampanię reklamową w outdoorze, czyli reklamie zewnętrznej. – Kampania w pełni spełniła nasze oczekiwania i nie wykluczamy podobnych działań w przyszłości – podkreśla Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu Ziai.