– Zamierzamy pozyskiwać nowych klientów. Naszą ambicją jest to, żeby co trzeci Polak, który zakłada nowe konto, robił to w MultiBanku lub mBanku – mówi „Rz” Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE.
Konto w mBanku jest darmowe, ale celem menedżerów z pionu detalicznego BRE jest zachęcanie klientów do korzystania z jak największej liczby produktów. Teraz MultiBank i mBank przyzwyczajają swoich klientów do kredytu ratalnego. 620 tys. klientów indywidualnych BRE dostało informację, ile bank jest im w stanie pożyczyć praktycznie od ręki. Co czwarty skorzystał już z tej opcji. – Co miesiąc udzielamy naszym klientom kredytów na zakupy w wysokości 130 – 140 mln zł. To dwa razy więcej niż rok temu – mówi Jarosław Mastalerz.
mBank i MultiBank mają razem 3,1 mln klientów w Polsce, ale nie wszyscy dostali informację o kredytowym limicie.
– Część klientów spłaca kredyty hipoteczne i nie jest już w stanie zaciągnąć kolejnej pożyczki, są też osoby, na konta których nie wpływa pensja. Nie jesteśmy w stanie ocenić ich zdolności kredytowej – tłumaczy Mastalerz.
[wyimek][b]50,1 proc.[/b] udziału w dochodach BRE w III kw. 2010 r. miała bankowość detaliczna[/wyimek]