[b]Grzegorz Bors[/b], dyrektor strategiczny i członek zarządu [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b] potwierdził podczas Mobile World Congress w Barcelonie, że [b]sieć Era[/b] będzie marketingowo wykorzystywać termin „4G” odniesieniu do swojej sieci HSPA+ 21 i 42 Mb/s. Taką samą strategię przyjmą wszyscy europejscy operatorzy w grupy [b]T-Mobile[/b]. Jako 4G będą komunikowane także usługi LTE oraz usługi dostarczane przez hotspoty WLAN.

Era potwierdza wprowadzenie terminu 4G do swojej komunikacji marketingowej mimo krytyki, z jaką spotkał się [b]Play[/b], komunikując jako 4G swoje usługi dostępu mobilnego Internetu opartego na HSPA+ o przepływności 21 Mb/s. Jak dowiedział się serwis rpkom.pl w Barcelonie, decyzja o wprowadzeniu tej terminologii do reklam operatora zapadła w zarządzie firmy niejednomyślnie.