http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=354775 (dostęp płatny)
Loteriami rządzą zasady znane z marketingu bezpośredniego
Tomasz Płonkowski
Wiele wskazuje na to, że duża część odbiorców komunikatów SMS-owych o charakterze marketingowym jest mylnie interpretowana przez odbiorców. Często nie zdają sobie oni sprawy, że są to przekazy podobne do reklamy, czyli w formie sloganów. Oznacza to, że trudno o nich stwierdzić, czy są prawdziwe, czy fałszywe. Komunikaty te często też mają charakter serii. Każdy kolejny komunikat wysłany przez nadawcę zależy od odpowiedzi lub jej braku. Komunikaty tworzone są automatycznie. Wcześniej opracowywane są schematy, za pomocą których potem automat wysyła serie komunikatów do poszczególnych osób i reaguje na nie, co może sprawiać mylne wrażenie jakby po drugiej stronie był żywy człowiek lub zespół ludzi. Tak też uważa część odbiorców.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=354777 (dostęp płatny)
UKE szykuje dla TP SA Porozumienie 2.0
Przemysław Poznański
Półtora roku po słynnym porozumieniu regulatora rynku z Tepsą, dzięki któremu operator nie pozostał podzielony, szykuje się kolejne porozumienie. I znów efektem będą inwestycje - dowiedziała się "Gazeta". Wczoraj nie udało nam się uzyskać szczegółowych informacji ani od TP SA ani od UKE. Prezes urzędu Anna Streżyńska przyznaje jednak, że trwają wstępne rozmowy z TP. - Szczegóły podamy niebawem - zaznacza. - Porozumienie, które roboczo nazywamy Porozumieniem 2.0, będzie korzystne dla całego rynku, dla wszystkich graczy, z którym również za chwilę będziemy rozmawiać. I oczywiście dla konsumentów - mówi "Gazecie" prezes Streżyńska.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9459423,UKE_szykuje_dla_TP_SA_Porozumienie_2_0.html (dostęp płatny)
Wielkie telekomy łączą siły. DT i FT współpracują
Przemysła Poznański, Mirosław Bartold, Reuters
Dwaj giganci - France Telecom i Deutsche Telekom - chcą od tej pory razem chodzić na zakupy. Dzięki temu zamierzają zaoszczędzić nawet 1,3 mld euro rocznie - ogłoszono w poniedziałek. Spółki będą razem kupować infrastrukturę techniczną i informatyczną oraz telefony. W tym celu założą spółkę joint venture, w której każdy z operatorów będzie miał połowę udziałów. Po trzech pierwszych latach takiej współpracy oszczędności mają sięgać do 1,3 mld euro rocznie. Nieco lepiej wyjdzie na tym France Telekom, któremu zostanie w kieszeni niemal 900 mln. France Telecom i Deutsche Telekom będą też wspólnie inwestować w technologie przyszłości, m.in. w szeroko pojętą telemedycynę.
P4: Play urośnie wolniej
Urszula Zielińska
O 60 proc. więcej niż przed rokiem, czyli 5,5 mln klientów, miał na koniec marca 2011 r. P4, operator sieci Play. Taką informację podał zarząd spółki. Z tej liczby 44 proc. to klienci kontraktowi, a 55 proc. klienci usług przedpłaconych.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/703851_P4:_Play_urosnie_wolniej.html (dostęp płatny)
Francja, Niemcy: Telekomy szukają oszczędności
JB
Deutsche Telekom i France Telecom utworzą wspólną firmę, co pozwoli tym byłym telekomunikacyjnym monopolistom oszczędzić rocznie 1,3 mld euro na koordynacji zakupów sprzętu i wyposażenia. Umowa przewiduje, że w IV kwartale obie firmy zaczną wspólne zakupy telefonów, wyposażenia sieci i innej infrastruktury technologicznej. FT ma zaoszczędzić na tym po trzech latach 900 mln euro rocznie, a Deutsche Telekom ponad 400 mln euro.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/703895_Francja_Niemcy:_Telekomy_szukaja_oszczednosci.html (dostęp płatny)
EGB Investments: Klient z branży telekomunikacyjnej
ŁUW
Spółka windykacyjna kupiła wierzytelności o nominalnej wartości 4,8 mln zł od firmy telekomunikacyjnej, której nazwy nie podała.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/703888_EGB_Investments:_Klient_z_branzy_telekomunikacyjnej.html (dostęp płatny)
P4 szybko rośnie
Magdalena Wierzchowska
Operator sieci Play przytył w rok o ponad połowę. P4, operator sieci Play, ma 5,5 mln klientów. — To wzrost o 60 proc. w porównaniu z I kw. 2010 r. — mówi prezes Jorgen Bang Jensen. Z tej liczby 44 proc. to klienci abonamentowi (post-paid). — Obroty rosły w ślad za liczbą klientów. Wzrost przychodów był tylko nieco niższy od przyrostu liczby klientów — mówi Jorgen Bang-Jensen.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=c581517d-0a8c-4f7e-9acb-1758af203e75&date=2011-04-19 (dostęp płatny)
Jak uratować miliard euro na szerokie pasmo
Madgalena Wierzchowska
Resort infrastruktury doradzi samorządom przy gigantycznych inwestycjach. Bierzmy łopaty w dłoń — nawołuje wiceminister Gaj, która ma pomysł na przyspieszenie prac. Unia Europejska przeznaczyła ponad 1 mld EUR (4 mld zł) wsparcia na inwestycje w szerokopasmowy internet w Polsce. Musimy je wydać do połowy 2015 r.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=e1fd3913-37fc-4164-b577-cb0f8bf088ac&date=2011-04-19 (dostęp płatny)
Jest chętny na Cyfrę Plus
redakcja
Cyfrowy Polsat (CP) jest wciąż zainteresowany przejęciem Cyfry Plus — zadeklarował Dominik Libicki, prezes CP cytowany przez Wirtualną Polskę. Dodał jednak, że platformy nie prowadzą żadnych rozmów.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=f03c53c9-5444-407e-8551-f593bc4794ed&date=2011-04-19 (dostęp płatny)
Robert Kwiatkowski kieruje Hyperionem
Katarzyna Latek
Były prezes Hawe, a w latach 1998-2004 prezes Telewizji Polskiej, został prezesem giełdowej spółki Hyperion, w której znaczący pakiet ma MNI. Robert Kwiatkowski zajmie się realizacją nowej strategii Hyperiona, opartej na dostawie multimedialnych usług kontentowych.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=70e0ff74-0ce1-44b9-8b09-ee5d6f7ccd54&date=2011-04-19 (dostęp płatny)
Alternatywa dla iPada sprzedaje się słabo
Tomasz Boguszewicz
Sukces iPada 2 i skutki trzęsienia ziemi w Japonii spowalniają premiery nowych tabletów Tablet Motorola Xoom, który pojawił się na rynku w lutym, miał być pierwszym zwiastunem wysypu podobnych urządzeń różnych producentów. Lawinę premier miał przynieść przełom pierwszego i drugiego kwartału roku. Tak się jednak nie stało. Kolejni gracze informują o przesunięciu wprowadzenia nowości na rynek, bogatsi o doświadczenie Motoroli, która sprzedała – według szacunków analityków Deutsche Banku, realne dane nie są na razie jawne – tylko około 100 tys. sztuk tabletu Xoom. Dla porównania najnowszy iPad 2 Apple'a tylko w ciągu pierwszego weekendu sprzedaży trafił do ok. 300 tys. klientów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1041875_Alternatywa_dla_iPada_sprzedaje_sie_slabo.html (dostęp płatny)
Play: tylko naszej sieci przybędzie klientów
Urszula Zielińska
P4, właściciel sieci Play, liczy, że w 2011 r. operatora komórkowego zmieni milion Polaków. Play rośnie szybciej. Firma ma już 5,5 mln klientów. To wciąż dużo mniej niż czołowi gracze na rynku. Czwarty co do wielkości operator komórkowy w kraju – P4, operator sieci Play – zakończył I kwartał br. z 5,5 mln klientów – poinformował zarząd spółki. To liczba o 60 proc. wyższa niż w I kwartale 2010 roku i o 300 tys. lepszy wynik niż w grudniu. Play to obecnie jedyna sieć komórkowa, której baza użytkowników rośnie. Dzieje się to kosztem trzech największych graczy: Orange, Plusa i Ery, którzy odnotowują wzrost tylko w segmencie klientów kontraktowych. Z usług Playa korzysta zaś także coraz więcej klientów usług pre-paid.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1041874_Play:_tylko_naszej_sieci_przybedzie_klientow.html (dostęp płatny)
Polska współpraca telekomów
Tomasz Boguszewicz
Właściciele Grupy TP i sieci komórkowej Era będą razem szukać oszczędności, by m.in. na polskim rynku powalczyć niższymi cenami. France Telecom, spółka matka Grupy TP (Telekomunikacja Polska, Orange) i Deutsche Telekom (właściciel Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era) porozumiały się w sprawie współdzielenia swoich sieci w Polsce, Rumunii i w Austrii oraz wspólnych zakupów sprzętu na tych rynkach. Projekt ma przynieść obu operatorom w sumie 1,3 mld euro oszczędności w ciągu trzech lat. Ok. 900 mln euro z tej sumy przypadnie na France Telecom, a ok. 400 mln na Deutsche Telekom. Jak powiedział Ed Kozel odpowiedzialny za technologie w Deutsche Telekom, największe oszczędności zostaną osiągnięte dzięki wspólnym zakupom m.in. telefonów. – Umożliwi to obu firmom obniżenie cen na szybko rozrastającym się rynku smartfonów – powiedział agencji Bloomberga Heinz Steffen, analityk firmy Fairesearch.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1041873_Polska_wspolpraca__telekomow.html (dostęp płatny)