Od pewnego czasu abonenci usług dostępowych Telekomunikacji Polskiej, którzy nie abonują planów telefonicznych i ponoszą opłatę za utrzymanie linii, otrzymują telefoniczną propozycję, która ma obniżyć wysokość opłaty za utrzymanie linii. Otóż konsultanci handlowi proponują podpisanie umowy na linię telefoniczną wraz z natychmiastowym zleceniem zawieszenia usługi telefonicznej. W efekcie dodatkowa opłata za utrzymanie linii ma spaść z 29 zł (lub 36 zł) brutto na 20 zł. Umowa na zawieszoną linię telefoniczną ma zostać zawarta na 24 miesiące.
Dla abonenta TP oznacza to obniżenie kosztów usług. Dla operatora – potencjalnie – związanie abonenta na 2 lata i statystyczne obniżenie spadku liczby linii PSTN w sieci TP.
Telekomunikacja Polska przeczy jednak, aby to była zaplanowana przez spółkę akcja. – Nie prowadzimy tego typu działań utrzymaniowych – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP. Według niego, jeżeli zdarzają się faktycznie takie propozycje, to stanowią – niezgodną z intencją spółki – inicjatywę zewnętrznych firm marketingowych, z jakimi współpracuje TP.