Już dwie trzecie polskich pracowników ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Rośnie też znaczenie mediów społecznościowych w karierze zawodowej
– dowodzi najnowsza ankieta Instytutu Badawczego Randstad przeprowadzona wśród pracujących Polaków.
Już ponad połowa z nich uważa, że obecność na portalach społecznościowych może pomóc w znalezieniu zatrudnienia, a 40 proc. twierdzi, że daje im to wymierne korzyści w pracy zawodowej. Te korzyści widać szczególnie w przypadku portali biznesowych, takich jak GoldenLine czy LinkedIn, gdzie swoje zawodowe profile ma coraz więcej specjalistów i menedżerów. Większość z nich traktuje obecność na takich portalach jako wsparcie w karierze, np. sposób na nawiązanie i podtrzymanie kontaktów zawodowych, w tym także z potencjalnymi pracodawcami. Według badań firmy doradczej Deloitte już 23 proc. firm korzysta z portali społecznościowych przy rekrutacji nowych kadr.
37 procent Polaków korzysta z mediów społecznościowych by pokazać się jako pracownik
Barbara Brzeźniak, szefowa zespołu zajmującego się rekrutacją specjalistów w agencji zatrudnienia Randstad Polska, przyznaje, że i ona, i jej konsultanci na codzień korzystają z biznesowych portali, szukając tam informacji o kandydatach. Monika Samojlik z GoldenLine, który w styczniu uruchomił zaawansowaną wyszukiwarkę ułatwiającą dobór kandydatów, twierdzi, że korzysta z niej już ponad tysiąc rekruterów, którzy prowadzą w bazie portalu średnio ponad 60 tys. wyszukiwań miesięcznie.