Media społecznościowe pomogą w karierze

Ponad połowa Polaków ocenia, że obecność w mediach społecznościowych może pomóc znaleźć pracę

Publikacja: 18.05.2011 04:49

Media społecznościowe pomogą w karierze

Foto: AFP

Już dwie trzecie polskich pracowników ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Rośnie też znaczenie mediów społecznościowych w karierze zawodowej

– dowodzi najnowsza ankieta Instytutu Badawczego Randstad przeprowadzona wśród pracujących Polaków.

Już ponad połowa z nich uważa, że obecność na portalach społecznościowych może pomóc w znalezieniu zatrudnienia, a 40 proc. twierdzi, że daje im to wymierne korzyści w pracy zawodowej. Te korzyści widać szczególnie w przypadku portali biznesowych, takich jak GoldenLine czy LinkedIn, gdzie swoje zawodowe profile ma coraz więcej specjalistów i menedżerów. Większość z nich traktuje obecność na takich portalach jako wsparcie w karierze, np. sposób na nawiązanie i podtrzymanie kontaktów zawodowych, w tym także z potencjalnymi pracodawcami. Według badań firmy doradczej Deloitte już 23 proc. firm korzysta z portali społecznościowych przy rekrutacji nowych kadr.

37 procent Polaków korzysta z mediów społecznościowych by pokazać się jako pracownik

Barbara Brzeźniak, szefowa zespołu zajmującego się rekrutacją specjalistów w agencji zatrudnienia Randstad Polska, przyznaje, że i ona, i jej konsultanci na codzień korzystają z biznesowych portali, szukając tam informacji o kandydatach. Monika Samojlik z GoldenLine, który w styczniu uruchomił zaawansowaną wyszukiwarkę ułatwiającą dobór kandydatów, twierdzi, że korzysta z niej już ponad tysiąc rekruterów, którzy prowadzą w bazie portalu średnio ponad 60 tys. wyszukiwań miesięcznie.

Ale portale społecznościowe to także sposób na wymianę informacji o pracodawcach. W ankiecie instytutu Randstad co drugi pracownik przyznał, że używa społeczności jako źródła informacji o potencjalnym pracodawcy, a negatywne komentarze na jego temat dla sześciu na dziesięciu Polaków to wystarczający powód, by nie starać się o zatrudnienie w firmie.

Już dwie trzecie polskich pracowników ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Rośnie też znaczenie mediów społecznościowych w karierze zawodowej

– dowodzi najnowsza ankieta Instytutu Badawczego Randstad przeprowadzona wśród pracujących Polaków.

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy