Media społecznościowe pomogą w karierze

Ponad połowa Polaków ocenia, że obecność w mediach społecznościowych może pomóc znaleźć pracę

Publikacja: 18.05.2011 04:49

Media społecznościowe pomogą w karierze

Foto: AFP

Już dwie trzecie polskich pracowników ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Rośnie też znaczenie mediów społecznościowych w karierze zawodowej

– dowodzi najnowsza ankieta Instytutu Badawczego Randstad przeprowadzona wśród pracujących Polaków.

Już ponad połowa z nich uważa, że obecność na portalach społecznościowych może pomóc w znalezieniu zatrudnienia, a 40 proc. twierdzi, że daje im to wymierne korzyści w pracy zawodowej. Te korzyści widać szczególnie w przypadku portali biznesowych, takich jak GoldenLine czy LinkedIn, gdzie swoje zawodowe profile ma coraz więcej specjalistów i menedżerów. Większość z nich traktuje obecność na takich portalach jako wsparcie w karierze, np. sposób na nawiązanie i podtrzymanie kontaktów zawodowych, w tym także z potencjalnymi pracodawcami. Według badań firmy doradczej Deloitte już 23 proc. firm korzysta z portali społecznościowych przy rekrutacji nowych kadr.

37 procent Polaków korzysta z mediów społecznościowych by pokazać się jako pracownik

Barbara Brzeźniak, szefowa zespołu zajmującego się rekrutacją specjalistów w agencji zatrudnienia Randstad Polska, przyznaje, że i ona, i jej konsultanci na codzień korzystają z biznesowych portali, szukając tam informacji o kandydatach. Monika Samojlik z GoldenLine, który w styczniu uruchomił zaawansowaną wyszukiwarkę ułatwiającą dobór kandydatów, twierdzi, że korzysta z niej już ponad tysiąc rekruterów, którzy prowadzą w bazie portalu średnio ponad 60 tys. wyszukiwań miesięcznie.

Ale portale społecznościowe to także sposób na wymianę informacji o pracodawcach. W ankiecie instytutu Randstad co drugi pracownik przyznał, że używa społeczności jako źródła informacji o potencjalnym pracodawcy, a negatywne komentarze na jego temat dla sześciu na dziesięciu Polaków to wystarczający powód, by nie starać się o zatrudnienie w firmie.

Już dwie trzecie polskich pracowników ma swój profil na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Rośnie też znaczenie mediów społecznościowych w karierze zawodowej

– dowodzi najnowsza ankieta Instytutu Badawczego Randstad przeprowadzona wśród pracujących Polaków.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem