Reklama

O mieszkanie dba kobieta, także o jego ubezpieczenie

Kobiety, w przeciwieństwie do mężczyzn, chętniej i częściej ubezpieczają mieszkanie. One też decydują gdzie i na jaką kwotę je ubezpieczyć, wynika z badań Warty, przeprowadzonych na próbie 160 tys. klientów firmy

Publikacja: 04.08.2011 16:20

O mieszkanie dba kobieta, także o jego ubezpieczenie

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Jeżeli to kobieta decyduje się na zakup polisy, to jej pierwszym wyborem jest ubezpieczenie mieszkania - wybiera je aż 30 proc. badanych pań. W dalszej kolejności wybierane są ubezpieczenia motoryzacyjne (23 proc. badanych) i podróżne, które wykupiło w pierwszej kolejności 14 proc. kobiet.

- To panie najczęściej kierują urządzaniem wnętrza, dopracowują szczegóły wystroju, wkładają w to serce, dlatego nie chcą, aby ich wysiłki poszły na marne i kupują ubezpieczenie domu lub mieszkania - mówi Bogusława Potacka, dyrektor departamentu marketingu Warty.

W przypadku mężczyzn wyraźnie w pierwszym wyborze dominują ubezpieczenia motoryzacyjne (77 proc. decyzji o zakupie w pierwszej kolejności), na mieszkania w pierwszej kolejności decyduje się jedynie co dziesiąty mężczyzna.

Z badań wynika ponadto, że kobiety oczekują kompleksowej ochrony, w pytaniu dotyczącym oczekiwań w kwestii zakresu polisy, często przewijały się wypowiedzi:  oczekuję ubezpieczenia typu "wszystko w cenie".

Jednocześnie w marcu Europejski Trybunał Sprawiedliwości podjął decyzję o niemożności stosowania rozróżnienia ze względu na płeć przy ustalaniu wysokości składek ubezpieczeniowych. Dotychczas kobiety cieszyły się preferencyjnymi składkami przy ustalaniu wysokości opłat z tytułu np. ubezpieczeń motoryzacyjnych - udowodniona statystykami mniej szkodowa jazda, czy ubezpieczeń życiowych - ze względu na rzadsze zachorowania oraz dłuższą średnią życia.

Reklama
Reklama

ETS stwierdził w uzasadnieniu wyroku, że ma to zapewnić równe traktowanie mężczyzn i kobiet. Eksperci ubezpieczeniowi argumentują, że różnicowanie stawek ze względu na płeć jest jedynie wyrazem troski ubezpieczycieli o jak najlepszą ocenę ryzyka.

Jeżeli to kobieta decyduje się na zakup polisy, to jej pierwszym wyborem jest ubezpieczenie mieszkania - wybiera je aż 30 proc. badanych pań. W dalszej kolejności wybierane są ubezpieczenia motoryzacyjne (23 proc. badanych) i podróżne, które wykupiło w pierwszej kolejności 14 proc. kobiet.

- To panie najczęściej kierują urządzaniem wnętrza, dopracowują szczegóły wystroju, wkładają w to serce, dlatego nie chcą, aby ich wysiłki poszły na marne i kupują ubezpieczenie domu lub mieszkania - mówi Bogusława Potacka, dyrektor departamentu marketingu Warty.

Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama