Koszty usuwania zniszczeń spowodowanych przez trąbę powietrzną lub nawałnicę można pokryć z polisy. Informacja o szkodzie powinna dotrzeć do towarzystwa zazwyczaj w ciągu trzech – siedmiu dni. Termin ten jest podany w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU).
Zgłaszając szkodę, trzeba podać okoliczności zdarzenia, opisać uszkodzone mienie oraz przedstawić szacunkową wartość strat. Zniszczenia należy sfotografować. Warto sporządzić ich listę. Potem trzeba gromadzić wszelkie rachunki dokumentujące wydatki.
– Gdy klient dysponuje dokumentami opisującymi uszkodzone bądź zniszczone mienie, czas likwidacji szkody jest krótszy – przekonuje Maciej Kuźmicz z Ergo Hestii.
Jeżeli przy usuwaniu skutków działania żywiołów pomagały służby samorządu terytorialnego, można je poprosić o zaświadczenie o przeprowadzonej akcji ratunkowej lub stwierdzonych stratach.
– Należy też zapobiec powiększaniu się rozmiarów szkody i zabezpieczyć zniszczone mienie – mówi Angelika Wydra, zastępca dyrektora Departamentu Likwidacji Szkód Masowych w Generali.