Podczas środowego posiedzenia Rada Giełdy Papierów Wartościowych uchwaliła zmiany „Dobrych praktyk spółek notowanych na GPW". Ich zakres obejmuje głównie elementy wchodzące w zakres ładu informacyjnego w spółkach publicznych. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2012 r.
Do kodeksu dobrych praktyk została dodana rekomendacja zobowiązująca spółki do odnoszenia się na swoich stronach internetowych do nieprawdziwych informacji na ich temat w mediach. Postulat taki już w lutym zgłosiła Komisja Nadzoru Finansowego w dokumencie „Wzmocnienie ochrony uczestników rynku kapitałowego".
Do tej pory w kodeksie znajdował się jedynie zapis, że spółka „powinna prowadzić przejrzystą i efektywną politykę informacyjną przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych metod". GPW podkreśla, że wprowadzenie tej zasady ma na celu podnoszenie standardów przejrzystości spółek, a tym samym bezpieczeństwa na rynku.
W zasadach dobrych praktyk znalazły się także inne zapisy. Na początek 2013 r. został przesunięty termin, od którego spółki mają przeprowadzać elektroniczne walne zgromadzenia. Początkowo zasada ta miała wejść w życie 1 stycznia 2012 r. Wprowadzona została także rekomendacja zalecająca publikowanie informacji na temat zasad prowadzenia przez spółkę działalności w zakresie wspierania kultury, edukacji, nauki bądź działalności sportowej. Skreślono za to zapis zobowiązujący radę nadzorczą do sporządzania corocznej oceny swojej pracy i przedstawiania jej walnemu zgromadzeniu.
Jak podkreślają przedstawiciele GPW, zmiany „są wyrazem dbałości giełdy o zapewnienie jak najlepszej, uczciwej, przejrzystej i sprawnej komunikacji spółek giełdowych z inwestorami".