W ciągu roku liczba aktywnych klientów indywidualnych obsługujących swoje konto bankowe tym sposobem wzrosła o  1,6 mln do ponad 9,92 mln –wynika z danych Związku Banków Polskich.

Na koniec II kwartału 2011 roku liczba klientów indywidualnych mających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła ponad 16,8 miliona osób. W stosunku do końca czerwca u 2010 roku jest to wzrost o ponad 2,1 miliona klientów.

- Można wnioskować, że banki lepiej dobierają ofertę do potrzeb rynkowych, a z kolei klienci indywidualni są bardziej świadomi i korzystają z usług, do których mają dostęp. Biorąc pod uwagę stale rozszerzający się dostęp do Internetu w dłuższej perspektywie ten wynik powinien nadal dynamicznie się poprawiać – uważają przedstawiciele ZBP.

Istotny wpływ może mieć rozwój mobilnych urządzeń zapewniających dostęp do Internetu oraz rozbudowa infrastruktury zapewniającej dostęp do szerokopasmowych łączy.