- W ślad za trendami światowymi w Polsce mamy obecnie boom na smartfony – mówi Andrzej Gładki, kierownik działu zarządzania produktami - terminale w Polskiej Telefonii Cyfrowej. - W tej chwili urządzenia tego typu stanowią około 50 proc. telefonów komórkowych sprzedawanych w sieci T-Mobile. Rynek ten rośnie bardzo szybko, bo jeszcze na początku tego roku notowaliśmy około 25-proc. udział smartfonów w sprzedaży.
Tzw. superfony, czyli pierwsza liga smartfonów, w sieci T-Mobile stanowią niecałe 10 proc. wszystkich sprzedawanych telefonów. W krajach zachodnich jest to kilkadziesiąt procent.
Dane płynące od innych operatorów są zróżnicowane - być może dlatego, że niejednolita jest definicja smartfona. W najbardziej powszechnym rozumieniu jest to telefon z otwartym systemem operacyjnym, ekranem dotykowym i/lub klawiaturą QWERTY. Dyskusyjna jest klasyfikacja popularnych modeli Nokii E52 i C5, które są przez jednych zaliczane do smartfonów, a przez innych nie. Problem w tym, że stanowią po kilka procent sprzedaży w sieciach komórkowych.
Marcin Gruszka
, rzecznik szczycącej się najmłodszą klientelą sieci