Polska zajęła 11 miejsce wśród 24 krajów w rankingu przygotowanym przez Business Software Alliance oceniającym otoczenie prawno-gospodarcze państw w kontekście perspektyw rozwoju technologii cloud computing.
Pięć najwyższych miejsc w rankingu dzięki najsolidniejszej polityce regulującej rynek cloud computing zajęły: Japonia, Australia, Niemcy, USA i Francja. Jednak Polska wyprzedziła m.in. Kanadę i Rosję.
BSA Global Cloud Computing Scorecard jest pierwszym tego rodzaju rankingiem gotowości państw do promowania wzrostu globalnie zintegrowanego rynku cloud computingu. Ranking ocenia stan prawny w 24 krajach, które łącznie odpowiadają za 80 procent światowych zasobów technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz politykę tych państw w 7 zasadniczych obszarach: ochrony danych, bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, cyberprzestępczości, własności intelektualnej, interoperacyjności technologicznej i harmonizacji prawa, wolnego handlu oraz infrastruktury IT.
Według autorów raportu jednym z atutów Polski jest istnienie przepisów regulujących kwestie ochrony prywatności, podpisu elektronicznego, handlu elektronicznego i cyberprzestępczości. To wszystko zwiększa zaufania do technologii cloud computing i gospodarki cyfrowej. Polska ma także jeden z najbardziej wszechstronnych systemów ochrony własności intelektualnej. W 2008 roku przepisy prawa zostały znowelizowane w zakresie odpowiedzialności dostawców usług internetowych, jakkolwiek nadal istnieją pewne braki w egzekwowaniu tych przepisów – zauważalny jest brak odpowiednich kwalifikacji i zasobów w zakresie ochrony własności intelektualnej.
Z drugiej strony infrastruktura ICT i dostęp do łączy szerokopasmowych w Polsce są wciąż na dość niskim poziomie. Według BSA Polska nie posiada obecnie funkcjonującej, kompleksowej strategii działania, która zapewniałaby poprawę dostępności łączy szerokopasmowych. Pomimo postępu w ostatnich latach, częściowo dzięki inwestycjom z funduszy unijnych, dostęp do łączy szerokopasmowych kształtuje się poniżej średniej europejskiej – w dużych miastach jest on stosunkowo dobry, ale na większości obszarów wiejskich jest znacznie ograniczony.