Reklama

Przez telefon zrobisz większość bankowych operacji

Przez bankowos?c? telefoniczna? moz?na wykonac? wie?kszos?c? operacji doste?pnych w internetowych serwisach transakcyjnych

Publikacja: 08.05.2012 04:44

Przez telefon zrobisz większość bankowych operacji

Foto: Bloomberg

Choć klienci korzystający z bankowości przez zdalne kanały najcze?s?ciej przeprowadzaja? operacje przez Internet, to wiele usług dostępnych jest także przez telefon. Taka opcja jest przydatna np. podczas wyjazdo?w wakacyjnych.

Od przelewo?w po lokaty

– Klienci przez telefon najcze?s?ciej zlecaja? przelewy, zlecenia stałe, otwieranie i zamykanie rachunko?w depozytowych, spłaty rat czy zamknie?cie rachunko?w kredytowych – wylicza Julian Krzyz?anowski z Alior Banku.

Klienci Millennium, kto?rzy maja? doste?p do kanału bankowos?ci elektronicznej, moga? w pełni zarza?dzac? swoimi produktami i uruchamiac? nowe, takie jak kolejne rachunki oszcze?dnos?ciowo-rozliczeniowe, składac? wnioski o produkty kredytowe, zamawiac? karty płatnicze, otworzyc? konto oszcze?dnos?ciowe i zakładac? lokaty, możliwa jest także realizacja przelewo?w, utworzenie, modyfikacja lub odwołanie zlecenia stałego, a takz?e odblokowanie hasła do bankowos?ci internetowej.

Z bankowos?ci telefonicznej można skorzystac? także w wyja?tkowych sytuacjach. – Opro?cz tego, z?e w serwisie telefonicznym doste?pne sa? wszystkie produkty z oferty, to CitiPhone pełni takz?e funkcje serwisowe. W razie awarii czy problemo?w z rachunkiem nasi konsultanci sa? doste?pni 24 godziny na dobe? i 7 dni w tygodniu – na bieża?co doradzaja? klientom – mo?wi Magdalena Dobosz z Banku Handlowego. Zastrzega przy tym, z?e bank dokonuje wyraz?nego rozgraniczenia na linie? serwisowa? oraz infolinie?. Linia serwisowa to CitiPhone, gdzie poza wpłata? i wypłata? goto?wki dokonac? można niemal kaz?dej operacji bankowej. – Infolinia z kolei to jednostka czysto telemarketingowa, informuja?ca o produktach, promocjach oraz zajmuja?ca sie? sprzedaża? telefoniczna? – tłumaczy Dobosz.

Potrzebne kody doste?pu

Opro?cz standardowych operacji w niekto?rych bankach telefonicznie można wykonac? takz?e te, kto?re podczas urlopu moga? sie? przydac? szczego?lnie, np. mBank i Multibank umożliwiaja? zlecenie ta? droga? przelewu ekspresowego. To moz?e byc? ratunek dla kogos?, kto zapomniał o zapłaceniu raty kredytowej czy spłacie limitu w karcie.

Reklama
Reklama

Warto tez? pamie?tac?, z?e banki przyjmuja? telefonicznie zgłoszenia zagubienia karty, a także utrate? dowodu tożsamos?ci (takie zastrzeżenie w banku powinno sie? składac? opro?cz zgłoszenia tego faktu na policje?).

Lista operacji niedoste?pnych przez serwis telefoniczny dla kliento?w banku jest zazwyczaj kro?tka. – Za pos?rednictwem infolinii możemy korzystac? ze wszystkich usług doste?pnych w naszej bankowos?ci elektronicznej z wyja?tkiem przelewo?w zagranicznych i doładowania telefonu pre-paid oraz usług maklerskich i TFI – podkres?la Katarzyna Ewert z BPH.

Jednak do przeprowadzenia operacji bank musi zweryfikowac? dane klienta. W poszczego?lnych bankach zasady doste?pu do serwisu telefonicznego sa? nieco inne. W przypadku operacji za pos?rednictwem operatora klient jest weryfikowany poprzez podane wczes?niej dane. Z kolei w automatycznym serwisie telefonicznym zazwyczaj konieczna jest znajomos?c? numeru klienta i specjalnych kodo?w.

W ING Banku S?la?skim w przypadku realizacji dyspozycji ba?dz? informacji finansowych konsultant dokonuje weryfikacji klienta poprzez zadanie kilku pytan?. W przypadku serwisu Halo S?la?ski klienci rejestruja? sie? do serwisu poprzez numer klienta i kod PIN. Podobnie jest w innych bankach.

– Do identyfikacji w kanale telefonicznym konieczna jest znajomos?c? telekodu oraz os?miocyfrowego identyfikatora. Identyfikacja klienta w kanale telefonicznym naste?puje za pos?rednictwem IVR, czyli automatycznego teleserwisu mLinii. Klient powinien podac? identyfikator oraz losowo wybrane cyfry z Telekodu – tłumaczy Kinga Wojciechowska z biura prasowego mBanku i Multibanku.

W Banku Handlowym do korzystania z CitiPhone konieczne jest posiadanie min. jednego produktu w banku. To oznacza nadanie klientowi specjalnego PIN, kto?ry z kolei ułatwia (co waz?ne, nie jest niezbe?dny) kontakt z serwisem.

Choć klienci korzystający z bankowości przez zdalne kanały najcze?s?ciej przeprowadzaja? operacje przez Internet, to wiele usług dostępnych jest także przez telefon. Taka opcja jest przydatna np. podczas wyjazdo?w wakacyjnych.

Od przelewo?w po lokaty

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Reklama
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Reklama
Reklama