Zwycięzca naszego rankingu to flagowa marka Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa. Sprzedaż piwa marki Tyskie zwiększyła się aż o 15 proc. w pierwszej połowie roku finansowego, który KP zaczęła 1 kwietnia tego roku. Spółka wyjaśnia, że ten wzrost jest zasługą kampanii marketingowej „Piąty Stadion", której ambasadorami zostały gwiazdy piłkarskie: Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten.
– KP prowadziła ją zarówno podczas Euro 2012, jak też letnich igrzysk w Londynie (Tyskie od czterech lat jest sponsorem polskiej drużyny olimpijskiej).
Kampania była największą w historii firmy. Kantar Media podaje, że w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2012 r. spółka wydała na reklamy ponad 117 mln zł. Przed rokiem było to niespełna 99 mln zł.
– Koncept wspólnego stworzenia największego na świecie stadionu wraz z działaniami zaplanowanymi wokół tej idei stał się receptą na osiągnięcie bardzo dobrych wyników – mówi Tomasz Kanton z Kompanii Piwowarskiej.
Piwosz coraz starszy
Stronę www.5stadion.pl odwiedziło 1 mln osób. Polacy wywiesili także prawie 2 miliony tyskich flag kibica. Kompania Piwowarska informuje również, że tzw. ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych poświęconych „Piątemu Stadionowi" sięgnął 5,4 mln zł. Tyle musiałaby wydać, gdyby chciała zareklamować się odpłatnie w tych samych czasopismach. O 39 proc., do ponad 300 tys., wzrosła też liczba fanów profilu Tyskiego na Facebooku.