Sprzedaż ubezpieczeń ruszy jesienią
Dariusz Wolak
Internetowa porównywarka produktów finansowych w ofercie prywatnej sprzedała 229 tys. akcji serii E. Pula wystawiona na sprzedaż liczyła 400 tys. walorów, a oczekiwana cena wynosiła po 22 zł. – Mierzyliśmy trochę wyżej, ale i tak świętujemy sukces – tak komentuje wyniki oferty prywatnej Bartosz Michałek, prezes Comperii.pl.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/741941_Sprzedaz_ubezpieczen_ruszy_jesienia.html (dostęp płatny)
Intel nie boi się kryzysu
Mariusz Gawrychowski
Tablety i smartfony pociągną do góry sprzedaż producenta procesorów. Dzięki temu uniknie spowolnienia na rynku komputerów. To nie będzie dobry rok dla rynku komputerowego. Kryzys odciska na tej branży wyraźne piętno. Część dostawców wręcz twierdzi, że czeka ją kilka chudych kwartałów, czyli spadającej sprzedaży. W tym towarzystwie jest jednak jeden optymista: szef Intela na Europę Środkowo- -Wschodnią. Tomasz Klekowski uważa, że ten rok wcale nie będzie taki zły. Przynajmniej dla jego firmy.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140910# (dostęp płatny)
Blablacar: w drogę ze znajomym z sieci
Iwona Jackowska
Już oficjalnie ruszyła polska wersja europejskiego portalu społecznościowego BlaBlaCar, czyli wspólnych przejazdów. To efekt pomysłu Piotra Jasia z Gdańska i Michała Pawelca z Warszawy, którzy prace nad uruchomieniem tego rodzaju rodzimej platformy rozpoczęli w 2010 r. — analizowali rynek, dopracowywali model biznesowy. W maju 2012 r. przedstawili swój projekt we Wrocławiu na jednej z imprez startupowych. Zostali zauważeni przez współpracownika funduszu venture capital Accel Partners, który zainwestował wcześniej w BlaBlaCar, aby wesprzeć ekspansję serwisu na całą Europę. Rozmowy z jego francuskimi twórcami zakończyły się uruchomieniem polskiej wersji jesienią 2012 r.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140880# (dostęp płatny)
Bez pożytku dla klientów
Aleksandra Stanisławska
Sieci kablowe, które tracą klientów na rzecz telewizji odbieranej przez Internet, ratują swoje przychody, oferując łącza internetowe w tym samym kablu, co sygnał telewizyjny. Wydawałoby się, że im więcej konkurentów na tym rynku, tym lepiej dla klientów. Jest jednak jedno „ale".
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178888-Bez-pozytku--dla-klientow.html (dostęp płatny)
Walka na szybki Internet
Urszula Zielińska
Telewizje kablowe będą w tym roku największym wygranym w walce o abonentów stacjonarnego Internetu – i to nie dzięki obniżkom cen. W 2013 roku reklamowy hit, jakim rok wcześniej był ultraszybki Internet, ujrzymy nie tylko w kampaniach mobilnych operatorów. Sieci telewizji kablowych także zamierzają mocno promować usługi o najwyższych prędkościach, choć niektóre jeszcze w ubiegłym roku przyznawały, że ich abonenci najchętniej korzystają z prędkości niższych niż 10 Mb/s. Sytuacja się zmienia, ponieważ kablówki, nie podnosząc cen, podnoszą prędkości oferowanych usług.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178889-Walka-na-szybki-Internet.html (dostęp płatny)
Wielka trójka zaczyna obniżać ceny połączeń do Play
Urszula Zielińska
Za sprawą zażegnania sporów o nowe stawki MTR tanieją również ceny detaliczne rozmów do sieci Play. Pierwszy na ten ruch zdecydował się Polkomtel. Nowe, niższe stawki obowiązują od 1 lutego w rozliczeniach z nowymi posiadaczami usług Plus na Kartę i Plus Mix lub przedłużającymi umowę. 8 lutego obniżka wejdzie w życie w ofercie abonamentowej, a dziesięć dni później w ofertach dla biznesu.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178895-Wielka-trojka-zaczyna-obnizac-ceny-polaczen-do-Play.html (dostęp płatny)