Kurczy się rynek komórek
WST
W 2012 spadła globalna liczba sprzedanych telefonów komórkowych - podała firma badawcza Gartner.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141645# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Gazety w wielu krajach wciąż popularniejsze od Internetu
Magdalena Lemańska
W USA, Australii, Niemczech, Anglii czy Kanadzie wciąż więcej osób czyta gazety, niż odwiedza portale społecznościowe i witryny z newsami w sieci. Tak wynika z raportu KMPG. – Konsumenci dzielą czas między media tradycyjne i cyfrowe, ale wciąż wydają nieco więcej na te pierwsze – podają analitycy tej firmy. W krajach rozwiniętych miesięcznie na dostęp do tradycyjnych mediów ich statystyczny odbiorca wydaje 11 dol., a w rozwijających się: 13 dol., podczas gdy na cyfrowe media wydaje się odpowiednio, 4 dol. i 6 dol.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180306-Gazety-w-wielu-krajach-wciaz-popularniejsze-od-Internetu.html (dostęp płatny)
Kablówki walczą w Internecie
Urszula Zielińska
W 2012 roku liczba abonentów stacjonarnego dostępu do sieci urosła tylko o 3,6 proc., a przychody operatorów z tej usługi o 4,6 proc. Operatorzy telefoniczni i telewizje kablowe zdobyły łącznie 250 tys. abonentów, czyli o 30 proc. mniej niż w 2011 roku, gdy przyłączyły w sumie 360 tys. użytkowników usługi. Tak wynika z danych zaprezentowanych w raporcie rocznym Telekomunikacji Polskiej, oferującej usługi pod marką Orange. Potwierdzili je nam także przedstawiciele konkurenta TP – Netii. To oznacza, że segment, na który niegdyś mocno stawiali operatorzy stacjonarni, rośnie coraz wolniej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180312-Kablowki-walcza--w-Internecie.html (dostęp płatny)
Komputronik mocno postawił na Internet i marki własne
Dariusz Wolak
Poznańska spółka chce w bieżącym roku sprzedać dwa razy więcej tabletów niż w 2012 r. Komputronik, który mocno odczuł wyniszczającą wojnę na marże z konkurentami (w czwartek spółka obniżyła prognozę na bieżący rok obrotowy), chce szukać dodatkowych zysków, rozbudowując portfolio produktów pod własnymi markami. Już od kilku kwartałów firma sprzedaje materiały eksploatacyjne do drukarek pod marką Accura. Teraz pod tym brandem chce też oferować akcesoria do komputerów (myszki, kable itp.).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1180295-Komputronik-mocno-postawil-na-Internet-i-marki-wlasne.html (dostęp płatny)