Model sprzedaży ratalnej urządzeń konsumenckich takich jak laptopy, tablety i smartfony zaadaptowały już trzy z czterech największych sieci komórkowych w Polsce.
Polkomtel, operator sieci Plus, prowadzi pilotaż. - Mamy obecnie pilotaż sprzedaży ratalnej. Jest ona realizowana jedynie w naszych Salonach Firmowych na wybranych ofertach abonamentowych (wybrane smartfony w ofercie Plus Abonament i laptopy i tablety z oferty Plus Internet) - informuje Aleksandra Gieros-Brzezińska, z biura prasowego sieci Plus.
Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) ocenia, że m.in. dzięki temu modelowi ma największy udział w rynku laptopów spośród operatorów komórkowych.
- Jak pokazują wyniki, T-Mobile jest dziś największym wśród operatorów telekomunikacyjnych dystrybutorem laptopów, a jednym z największych w Polsce wśród wszystkich firm zajmujących się sprzedażą tego typu urządzeń - mówi Konrad Mróz z biura prasowego PTC.
Sprzedaż ratalna to sposób na podniesienie przychodów operatorów. Szczególnie wtedy, gdy operator sprzedaje urządzenie na swój rachunek, w zależności od przyjętych zasad, sprzedaż ta może być księgowana także jednorazowo i w całej kwocie odzwierciedlającej wartość laptopa, czy smartfonu.