W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.. Nieco więcej niż połowa z nich - 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług - stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.
Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu 2012 r.).
Przyrost w segmencie szerokopasmowego Internetu oznacza w zestawieniu z szacunkami Telekomunikacji Polskiej, że w I kw. br. UPC miało 42,7-proc. udział w przyłączeniach netto. W sumie bowiem operatorzy mieli zdobyć w tym czasie 47 tys. klientów.
Z usług telefonii mobilnej UPC Polska (spadek po Asterze) korzystało w marcu 27,6 tys. abonentów. UPC nie promuje tej usługi, w związku z tym, kolejny kwartał notuje odpływ klientów.
Przychody Liberty Global, właściciela UPC w I kw. br. wyniosły 2,8 mld dol., o 6 proc. w ujęciu po reklasyfikacji bazy obliczeń oraz – również 6-proc. - wzrost zysku operacyjnego do 525 mln dol.