UPC Polska w I kw. 2013: blisko 43 proc. rynku Internetu

Publikacja: 07.05.2013 07:30

W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.. Nieco więcej niż połowa z nich  - 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  - stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

Przyrost w segmencie szerokopasmowego Internetu oznacza w zestawieniu z szacunkami Telekomunikacji Polskiej, że w I kw. br. UPC miało 42,7-proc. udział w przyłączeniach netto. W sumie bowiem operatorzy mieli zdobyć w tym czasie 47 tys. klientów.

Z usług telefonii mobilnej UPC Polska (spadek po Asterze) korzystało w marcu 27,6 tys. abonentów. UPC nie promuje tej usługi, w związku z tym, kolejny kwartał notuje odpływ klientów.

Przychody Liberty Global, właściciela UPC w I kw. br. wyniosły 2,8 mld dol., o 6 proc. w ujęciu po reklasyfikacji bazy obliczeń oraz – również 6-proc. - wzrost zysku operacyjnego  do 525 mln dol.

Liczba usług, którą obsługuje grupa wyniosła w końcu marca 35,2 mln, powiększając się o 373 tys. przez pierwsze trzy miesiące br.

Stanowiący część grupy LGI holding UPC (obsługuje około 10,3 mln abonentów, oferując im blisko dwa razy tyle usług) zwrócił uwagę, że przyrost liczby RGU, jaki zanotował, jest mniejszy niż w I kw. 2012 r. o około 193 tys., co wiąże się ze słabszym okresem biznesu w Holandii.

Cytowany w komunikacie prasowym Liberty Global prezes Mike Fries podtrzymał chęć sfinalizowania przejęcia Virgin Media do końca trwającego już, drugiego kwartału br.

- Przez ostatni rok byliśmy aktywni na rynkach kapitałowych, zbierając potrzebne finansowanie na zakup Virgin Media jak i – korzystając z okaji refinansując blisko 5 mld dol. naszego długu w UPC Holding i Unitymedia KabelBW. Oczekujemy, że po sfinalizowaniu przejęcia Virgin Media będziemy mieli więcej niż wystarczającą płynność, aby zrealizować warty 3,5 mld dol. skup akcji własnych w ciągu kolejnych dwóch lat – powiedział Fries.

W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.. Nieco więcej niż połowa z nich  - 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  - stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy