Aktywacja karty kredytowej w systemie Nordea Banku

Klient Nordea Banku przez dwa lata używał karty kredytowej. Kiedy straciła ważność, nowej nie dostał, bo tylko częściowo aktywował starą.

Publikacja: 23.05.2013 02:13

Pan Marek od czterech lat jest klientem Nordea Banku. Zaciągnął tam kredyt hipoteczny. – Do niego dostałem kartę kredytową. Dzięki temu oprocentowanie kredytu jest niższe – opowiada czytelnik.

Przez cztery lata nie miał problemu z kartą kredytową. Dopiero niedawno zaczął się niepokoić. Używanej przez niego karcie kończył się okres ważności, a nowej ciągle nie miał.

– Udałem się do banku, by sprawdzić, co się dzieje – mówi pan Marek. Na miejscu pracownik Nordei uspokoił go, że karta być może jest w drodze. Ale po dwóch tygodniach wciąż jej nie było. Dlatego pan Marek wrócił do banku. Tym razem nie dał się zbyć.

– Pracownik banku przez kilkanaście minut rozmawiał ze swoimi kolegami. W końcu wyjaśnił mi, że kartę wstrzymano, bo nie aktywowałem obecnej – tłumaczy czytelnik.

Problem w tym, że karta była aktywna i często używana. – Ale nie aktywował jej pan  przez infolinię i nasz system komputerowy tego nie widzi – stwierdził przedstawiciel banku.

Na ogół nie czytamy regulaminów. I możemy mieć z tego powodu kłopoty

Jak mówi Joanna Krawczyk-Golba, rzecznik Nordea Banku, aktywować kartę płatniczą klient powinien przez infolinię.

– To wynika z naszego regulaminu – tłumaczy.

Pani rzecznik przyznaje, że w przypadku kart wznawianych czy  duplikatów można je aktywować podczas pierwszej transakcji zatwierdzonej PIN.

– Ale następuje wtedy tylko częściowa aktywacja karty. W takim przypadku po upływie terminu jej ważności klient powinien skontaktować się ze swoim oddziałem – wyjaśnia Joanna Krawczyk-Golba.

Standardowo, zgodnie z regulaminem, aktywacja karty  powinna być przeprowadzona za pośrednictwem infolinii.

– Wtedy  jest ona widoczna w naszym bankowym systemie operacyjnym. Jeżeli klient aktywuje kartę tylko za pomocą PIN, jest ona widoczna częściowo – jedynie w systemie kartowym, co nazywamy częściową aktywacją. W tej chwili pracujemy nad ujednoliceniem tej funkcjonalności – tłumaczy pani rzecznik. Podkreśla, że  bank, wydając kartę, na tzw. Card Carrierze informuje o konieczności aktywacji za pomocą infolinii.

– Osoba, która korzysta z karty częściowo aktywowanej, powinna zgłosić się do oddziału, gdzie doradca aktywuje ją w  pełni lub po upływie jej ważności wyda nową – tłumaczy pani rzecznik.

Pan Marek podsumowuje:  – Nie mam wyjścia. Muszę ponownie pójść do banku i wyrobić nową kartę. Stara przestała być aktywna.

Pan Marek od czterech lat jest klientem Nordea Banku. Zaciągnął tam kredyt hipoteczny. – Do niego dostałem kartę kredytową. Dzięki temu oprocentowanie kredytu jest niższe – opowiada czytelnik.

Przez cztery lata nie miał problemu z kartą kredytową. Dopiero niedawno zaczął się niepokoić. Używanej przez niego karcie kończył się okres ważności, a nowej ciągle nie miał.

Pozostało 84% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy