Firma badawcza Strategy Analytics zaprezentowała najnowszy ranking preferowanych marek technologicznych. Obrazuje on rosnącą dominację Samsunga i spory regres zapotrzebowania na Apple.

Wśród 10 najchętniej wybieranych marek po dwóch kwartałach 2013 roku zdecydowanym liderem popularności okazał się po raz kolejny koreański dostawca - Samsung. Jego wynik (58,7 punktów) jest nowym rekordem koncernu. Drugie miejsce zajęła marka Sony z wynikiem o ponad 10 pkt. niższym niż zwycięzca zestawienia.

Na podium udało wspiąć się Microsoftowi, który wyprzedził markę z logo nadgryzionego jabłka.

Największy awans, niespodziewanie zanotowała marka Toshiba, która awansowała spoza pierwszej dziesiątki na 6 miejsce, tracąc do wyprzedzającego ją HP tylko 1 punkt. Ostatnie miejsca w czołowej tabeli zajmują marki Philips i Dell. Swoje dotychczasowe pozycje w zestawieniu stracił nie tylko Apple, ale także inne globalne marki. Motorola nie zmieściła się w pierwszej dziesiątce zestawienia, podobnie jak Nokia, Google czy BlackBerry.

W internetowym badaniu przeprowadzonym w czerwcu 2013 roku udział wzięło 6180 osób, z czego 2062 użytkowników internetu z USA. Pozostali respondenci to mieszkańcy Starego Kontynentu.