Internet o prędkości 500 Mb/s, darmowe hotspoty oraz platforma Horizon, która pozwoli klientom operatora oglądać całą zawartość programową na wszystkich możliwych ekranach – to nowości, które UPC Polska zamierza wprowadzić na rynek w przyszłym roku.
- Dzisiaj na rynku kablówek już nie konkuruje się liczbą programów, a coraz ważniejsze są usługi dodatkowe, takie jak VOD czy catch-up tv– mówi Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC.
Podaje ona, że już tylko 9 proc. klientów operatora do końca 2013 roku będzie korzystać z usługi analogowej i tyle samo będzie miało stare dekodery SD. – Oznacza to, że dziś usługa cyfrowa i dekodery HD są standardem – podkreśla Rabsztyn.
W najbliższej przyszłości to oferta Internetu ma być kołem zamachowym dla UPC, której zależy by postrzegano ją, jako firmę oferującą najszybszy Internet na polskim rynku. – I tak jest od dawna, mimo, że Orange wprowadził ostatnio ofertę 300 Mbit/s, ale w bardzo wąskim zakresie w wybranych lokalizacjach w Warszawie – przekonuje Artur Dominiak, dyrektor zarządzania wartością klienta.
Dziś 70 proc. klientów UPC korzystających z Internetu ma łącze co najmniej 30 Mbit/s. Artur Dominiak zapewnia, ze za rok te same 70 proc. klientów będzie korzystać już z łączy o prędkości co najmniej 60 Mbit/s. – Z łączy o przepływności 250 Mbit/s korzysta dziś 5 proc. klientów internetowych UPC, choć jest to usługa stosunkowo droga bo kosztuje około 100 zł – informuje Dominiak.