ANB
Zespół z agencji interaktywnej Merixstudio.com kończy realizację zlecenia dla Toshiby.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3579265,96192,merixstudio-buduje-sklep-toshiba (dostęp płatny)
Niepewne dywidendy Cyfrowego Polsatu
Kamil Kosiński
W 2014 r. Cyfrowy Polsat wypłaci ekstra dywidendę. Termin kolejnego podziału zysku jest sporą niewiadomą.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3579304,51258,niepewne-dywidendy-cyfrowego-polsatu (dostęp płatny)
Tajlandia Macieja Plebańskiego
Danuta Hernik
Prezes T-Systems Polska często podróżuje z dziećmi. Zazwyczaj tylko z bagażem podręcznym i bez szczegółowo rozpisanego planu. Azja w ciemno z dwójką małych dzieci? Czemu nie!
http://pulsbiznesu.pb.pl/3579279,67022,tajlandia-macieja-plebanskiego (dostęp płatny)
Smartfon Boeinga sam się niszczy
MD
Boeing zaprezentował smartfon, który oprócz szyfrowania rozmów dokonuje samozniszczenia w przypadku próby nieautoryzowanego użycia.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3579320,80593,smartfon-boeinga-sam-sie-niszczy (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Cyfrowy Polsat w cieniu Plusa
Urszula Zielińska
Choć wyniki telewizyjnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka były najwyższe w historii, na wycenie jej akcji zaciążyły dane z komórkowej sieci, którą Polsat dopiero przejmie. Wyniki Cyfrowego Polsatu za ostatni kwartał 2013 roku i cały rok pozytywnie zaskoczyły analityków. Największy konkurent TVP i TVN wykazał w ostatnim kwartale ub.r. 804 mln zł przychodów (wzrost o 7 proc. rok do roku), 275 mln zł EBITDA (plus 11 proc.) i 173 mln zł zysku netto (wzrost aż o 42 proc.). Wyniki kwartału, a zatem i roku okazały się wyższe, niż zakładali analitycy i jak podkreślał Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu – najlepsze w historii.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234393-Cyfrowy-Polsat--w%C2%A0cieniu-Plusa.html (dostęp płatny)
Nowa generacja cyberzabezpieczeń
John Walecka
Dolina Krzemowa robi wszystko, by zapobiec atakom, których ?ofiarami padły w ostatnich miesiącach m.in. spółki Yahoo!, Target czy Twitter. Prawie nie ma dnia bez informacji o cyberataku. Rzekomo dobrze strzeżone dane korporacyjne, rządowe lub prywatne lądują w nieodpowiednich rękach za sprawą sprytnych hakerów, którzy w poszukiwaniu cennych informacji atakują rzekomo szczelne sieci. Trzydziestego stycznia kolejną ofiarą okazało się Yahoo, które przyznało, że halerzy mogli się włamać do kont e-mailowych użytkowników firmy. W 2013 roku ofiarami poważnych cyberataków padły między innymi takie przedsiębiorstwa jak Target, Neiman Marcus, a nawet firmy internetowe jak Twitter czy Living Social.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234409-Nowa-generacja--cyberzabezpieczen.html (dostęp płatny)
Bezpieczne zakupy w sieci
Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne. Co zrobić, by nie wiązały się z ryzykiem? Kolejne rekordy bije e-handel. W 2014 r. jego wartość w Polsce może wynieść już ponad 30 mld zł. Pod względem wartości zakupów z roczną dynamiką 16–17 proc. jesteśmy obok Czech najszybciej rozwijającym się rynkiem Europy. W tym roku liczba e-sklepów ma wzrosnąć o 7 proc., do 14,1 tys. – wynika z prognozy przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" przez serwis Sklepy24.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234311-Bezpieczne-zakupy-w-sieci.html (dostęp płatny)
Rozpędzona internetowa maszyna
Wielkość e-gospodarki w Polsce w ciągu ostatnich sześciu lat podwoiła się. W 2012 r. wypracowała 5,8 proc. PKB. Według ekspertów firmy doradczej Deloitte, autorów raportu „Digital Trends 2013", handel elektroniczny w Polsce będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Podobnie jak internet na całym świecie, także polska sieć podlega dynamicznym zmianom. Według analiz Deloitte wartość gospodarki internetowej w Polsce wyniosła w 2012 roku 93 mld zł. To dwa razy więcej, niż w tym samym roku wynosił koszt obsługi długu publicznego, i trzy razy więcej od wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234309-Rozpedzona-internetowa-maszyna.html (dostęp płatny)
Przesyłka na czas
Co minutę 250 osób robi zakupy w sieci, które potem dowożone są przez kuriera. Ponad połowę tych przesyłek dostarcza Poczta Polska. Wartość polskiego rynku e-commerce szybko rośnie. W 2010 roku wynosiła ona 15,6 mld zł, a w tym będzie niemal dwukrotnie wyższa i osiągnie 30 mld zł. – Perspektywy dla rynku paczkowo-kurierskiego są obiecujące. Szacuje się, że rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) w 2013 r. osiągnął wartość ponad 4,4 mld złotych – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej. Dodaje, że duży w tym udział ma segment e-commerce, który rocznie rośnie o ok. 25 proc.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234313-Przesylka-na-czas.html (dostęp płatny)
Rozwój biznesu bez ograniczeń
Rynek e-commerce na bieżąco dostarcza jego uczestnikom coraz bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Jednym z nich jest nowa, już szósta, wersja oprogramowania 2ClickShop, która zawiera wiele zmian i nowych funkcjonalności. Najważniejsze z nich to integracja w czasie rzeczywistym z systemami handlowo-magazynowymi Symfonia Forte firmy Sage oraz CDN XL firmy Comarch. 2Click Real-Time Exchange Data rewolucjonizuje procesy sprzedaży wielokanałowej offline i online, eliminuje pomyłki, automatyzuje procesy od zamówienia do rezerwacji i fakturowania w programie ERP.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234312-Rozwoj-biznesu-bez-ograniczen.html (dostęp płatny)
Ustawy nie nadążają za technologią
Nasz rynek ma ogromny potencjał, nasz kraj jest w centrum Europy, między Zachodem a Rosją, a to doskonałe miejsce na ulokowanie swojego biznesu z myślą o rozwoju w regionie Europy Centralnej i Wschodniej -mówi Justyna Skorupska, ekspertka e-commerce, prezes spółki eBusiness Consulting, członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1234310-Ustawy-nie-nadazaja-za-technologia.html (dostęp płatny)