Średnia liczba salonów Orange Polska prowadzonych przez największego dilera usług telekomunikacyjnej grupy wyniosła w I poł. br. 171, a 30 czerwca br. 165, podczas gdy rok wcześniej było to odpowiednio 179 salonów i 177 sklepów - poinformował Tell w raporcie półrocznym.
W tym samym czasie liczba salonów T-Mobile Polska i Polkomtela, operatora sieci Plus, które prowadzi ta sama handlowa grupa, skurczyła się tylko o 3 do 169, przy czym w przypadku Plusa urosła.
Grupa Tella obsługiwała w końcu czerwca 83 sklepów Plusa (rok temu 82) i również 83 sklepy T-Mobile Polska (rok temu 90).
Przychody dystrybucyjnej grupy notowanej na GPW w I połowie br. były niższe niż w analogicznym okresie 2013 r. o 9,6 proc. i zamknęły się kwotą 121,06 mln zł, ale spółki-matki wzrosły o 9,8 proc. do 45,4 mln zł.
W tym ostatnim przypadku sklepom Orange pomagał wzrost sprzedaży towarów bezmarżowych. Jednostkowy zysk operacyjny Tella spadł o 29,4 proc. do 2,77 mln zł. EBITDA skurczyła się o 24,9 proc. do 3,5 mln zł. W podobnym tempie obniżył się zysk netto (do 3,35 mln zł).