Wyniki pogorszyły się do poziomu 513 mln euro, choć przychody operatora w tym czasie wzrosły o 2 proc., osiągając poziom 22,2 mld euro. Zarząd koncernu, do którego należy m.in. spółka DPD, operująca na polskim rynku pocztowym, słaby rezultat osiągnięty w 2014 r. tłumaczy tym, że był to okres restrukturyzacji firmy i wdrażania nowej strategii.

La Poste podaje, że głównym źródłem wzrostów przychodów był GeoPost, spółka działająca na międzynarodowym rynku paczek, oraz La Banque Postale, finansowe ramię grupy (jego przychód wzrósł o .1,8 proc. do 5,7 mld euro).

Tradycyjny rynek listowy La Poste zanotował spadki, i to niemal 6-porc. Na rynku krajowym, łącznie z paczkami, przychody francuskiego operatora skurczyły się o 1,8 proc., do 11,4 mld dol. Segment paczkowy na rynkach zagranicznych zanotował z kolei wzrost przychodów do 1,6 mld dol. To zasługa wspomnianego GeoPost, któremu podlegają spółki DPD i Seur. Przychody tej firmy wzrosły o ponad 13 proc., do 4,9 mld euro. Dobre wyniki GeoPost nie pomogły jednak La Poste. Zarząd grupy liczy, że ten rok będzie lepszy i zapowiada, że upłynie on na koncentrowaniu się na dalszym rozwoju segment e-commerce i biznesu tzw. logistyki miejskiej, a także kontroli kosztów. Działania te mają w sumie przynieść w tym roku około 3-proc. wzrost przychodów grupy.

W październiku 2014 r. DPD przejęło polską firmę kurierską Siódemka. Dzięki akwizycji powstał podmiot, który kontroluje około 20 proc. rynku usług ekspresowego doręczania przesyłek i paczek w naszym kraju.