Podstawowym kryterium przy wyborze operatora komórkowego dla 41 procent respondentów jest cena jaką płacą za usługi  - wynika z badania przeprowadzonego wśród polskich konsumentów na potrzeby raportu Ericsson ConsumerLab.

Kolejnym kryterium, które wskazuje relatywnie wielu badanych jest jakość połączenia (wskazuje ją 37 procent badanych).

Niemal co trzeci respondent bierze pod uwagę jakość obsługi klienta u konkretnego operatora oraz oferowane przez niego pakiety usług.

Po 25 proc. ankietowanych twierdzi, że przy wyborze operatora zwraca uwagę na konkretną ofertę lub jakość transmisji danych. Najrzadszym kryterium branym pod uwagę przez konsumentów jest pozytywna opinia znajomych, korzystających z usług danego operatora (16 proc.).

Raport Ericsson ConsumerLab dostarcza informacji dotyczących sposobów użycia technologii i usług mobilnych w wybranych krajach świata. Część poświęcona Polsce została stworzona na podstawie 1865 ankiet internetowych. Ankietowani są grupą reprezentatywną dla 21 milionów Polaków w wieku 15-69 lat, korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu.