Banki: biometryczne metody identyfikacji klienta

Banki coraz odważniej stosują biometryczne metody identyfikacji klienta

Aktualizacja: 26.06.2016 12:46 Publikacja: 26.06.2016 11:14

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Foto: Fotorzepa/Magda Starowieyska

W Banku Zachodnim WBK potrafią zidentyfikować klienta na podstawie głosu. Pod koniec ubiegłego roku bank wprowadził taką opcję w formie pilotażu. Dotychczas swój głos zarejestrowało 3 tys. osób. - Ponad połowa tej grupy używa tego sposobu do logowania się w kontaktach za pośrednictwem infolinii - mówi Maciej Pietrucha, dyrektor centrum bankowości telefonicznej BZ WBK. Przy stosowaniu biometrii głosowej czas weryfikacji klienta skrócił się o 40 proc. Na razie bank nie promował tej formy uwierzytelniania, ale liczy, że użytkowników będzie przybywać.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy