Reklama
Rozwiń

Banki: biometryczne metody identyfikacji klienta

Banki coraz odważniej stosują biometryczne metody identyfikacji klienta

Aktualizacja: 26.06.2016 12:46 Publikacja: 26.06.2016 11:14

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Foto: Fotorzepa/Magda Starowieyska

W Banku Zachodnim WBK potrafią zidentyfikować klienta na podstawie głosu. Pod koniec ubiegłego roku bank wprowadził taką opcję w formie pilotażu. Dotychczas swój głos zarejestrowało 3 tys. osób. - Ponad połowa tej grupy używa tego sposobu do logowania się w kontaktach za pośrednictwem infolinii - mówi Maciej Pietrucha, dyrektor centrum bankowości telefonicznej BZ WBK. Przy stosowaniu biometrii głosowej czas weryfikacji klienta skrócił się o 40 proc. Na razie bank nie promował tej formy uwierzytelniania, ale liczy, że użytkowników będzie przybywać.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu