Reklama

Chińczycy kupili legendarną australijską firmę

Chińskie konsorcjum zapłaciło 600 mln dolarów za drugiego na świecie producenta prezerwatyw Skyn. Autralijczycy robili je od 1905 r.

Aktualizacja: 27.05.2017 14:14 Publikacja: 27.05.2017 12:58

Australijska firma Ansell sprzedała dział produkcji prezerwatyw i lubrykantów chińskiemu konsorcjum Humanwell Healthcare Group i CITIC Capital China Partners. Australijczycy chcą skupić się na produktach przemysłowych i medycznych.

Ansell produkuje m.in. dobrze znane w Polsce kondomy marki Skyn, a także Mates czy Jissbon. Do tej pory był drugim producentem prezerwatyw na świecie, za właścicielem marki Durex, spółką Reckitt Benckiser.

- To nasz jedyny biznes, w którym nie byliśmy na pierwszym miejscu na świecie – wyjaśnił prezes firmy Ansell Magnus Nicolin.

Sprzedaż przygotowywano od miesięcy, jest ona efektem rozpoczętego w ubiegłym roku przeglądu portfolio australijskiej spółki. Ostatecznie wynegocjowano kwotę 600 milionów dolarów.

Dobre posunięcie Ansell

Dla australijskiej spółki transakcja jest zamknięciem pewnej ery. Produkcja prezerwatyw była tam najmniejszym, ale i najstarszym, legendarnym działem firmy. Jego historia sięga 1905 roku, kiedy Eric Norman Ansell kupił od swojego pracodawcy - Dunlop Pneumatic Tyre Company maszyny do wyrobu prezerwatyw.

Reklama
Reklama

Interes ten ma przyszłość w Chinach. Zgodnie z raportem Transparency Market Research, rynek prezerwatyw w Chinach do 2024 roku będzie rósł o 12 proc. rocznie, a jego wartość przekroczy 5 miliardów dolarów.

Postawy wobec seksu w Chinach stały się w ostatnim czasie mniej rygorystyczne, coraz większy nacisk kładzie się na edukację w zakresie zdrowia publicznego.

Anton Tagliaferro, dyrektor inwestycyjny w firmie Investors Mutual Ltd ocenił, że transakcja jest dobrym posunięciem ze strony Ansell.

- Sprzedali to, co było niewielką częścią ich działalności za bardzo dobrą cenę - uważa Tagliaferro.

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama