BZ WBK poinformował wczoraj, że wprowadza na rynek nowe konto. Jego posiadacze będą mogli m.in. wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów w Polsce bez opłat. – Z naszych badań wynika, że klienci, którzy nie mają jeszcze konta w BZ WBK, będą skłonni je otworzyć przede wszystkim dla bezpłatnych bankomatów oraz zwrotu 1 proc. od wszystkich płatności kartą – tłumaczy Marcin Pawłowski, dyrektor ds. detalicznych produktów oszczędnościowych w BZ WBK.
Potwierdziły się też nasze wcześniejsze informacje, że najnowszy produkt BZ WBK będzie reklamował znany francuski aktor Gerard Depardieu. Według przedstawicieli banku koszt zatrudnienia znanej osoby z zagranicy nie jest wcale wyższy niż w przypadku lokalnej gwiazdy. A jak mówi Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką i Relacji Inwestorskich w BZ WBK, zaangażowanie zagranicznej gwiazdy jest lepiej postrzegane przez klientów.
W ramach promocji bank przekaże 100 zł każdej osobie, która pomiędzy 1 marca a 30 kwietnia założy jeden z kilku oferowanych rachunków. – Dziennie otwieramy 400 – 500 kont. W skali roku sprzedaż kont w banku może wzrosnąć o 50 proc. – dodaje Pawłowski.
Rachunki osobiste są jednym z produktów strategicznych BZ WBK na 2010 r. W ubiegłym roku liczba kont osobistych prowadzonych przez ten bank zwiększyła się o 187 tys., do blisko 1,6 mln. Daje to trzecią pozycję na polskim rynku (po PKO BP i Pekao). Na koniec ubiegłego roku banki prowadziły około 21 mln kont osobistych.
Zmiany w ofercie rachunków osobistych, które mają przyciągnąć nowych klientów, wprowadzają też inne banki, np. Deutsche Bank PBC. – Klienci, którzy otwierają konto, otrzymują gwarancję, że opłaty i prowizje (a właściwie ich brak) nie zmienią się do końca 2013 r. Chcemy w tym roku zwiększyć ilość rachunków o ok. 90 – 100 tys. - mówi Sabina Salamon z DB PBC.