Z aktorem po zyski

Konta osobiste stają się głównym produktem, dzięki któremu banki chcą zwiększać liczbę klientów

Publikacja: 26.02.2010 03:06

Gerard Depardieu zareklamuje nowe konto BZ WBK (na zdjęciu na planie filmu reklamowego). Bank rozważ

Gerard Depardieu zareklamuje nowe konto BZ WBK (na zdjęciu na planie filmu reklamowego). Bank rozważał także zaangażowanie amerykańskiej aktorki Lucy Liu

Foto: Rzeczpospolita

BZ WBK poinformował wczoraj, że wprowadza na rynek nowe konto. Jego posiadacze będą mogli m.in. wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów w Polsce bez opłat. – Z naszych badań wynika, że klienci, którzy nie mają jeszcze konta w BZ WBK, będą skłonni je otworzyć przede wszystkim dla bezpłatnych bankomatów oraz zwrotu 1 proc. od wszystkich płatności kartą – tłumaczy Marcin Pawłowski, dyrektor ds. detalicznych produktów oszczędnościowych w BZ WBK.

Potwierdziły się też nasze wcześniejsze informacje, że najnowszy produkt BZ WBK będzie reklamował znany francuski aktor Gerard Depardieu. Według przedstawicieli banku koszt zatrudnienia znanej osoby z zagranicy nie jest wcale wyższy niż w przypadku lokalnej gwiazdy. A jak mówi Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką i Relacji Inwestorskich w BZ WBK, zaangażowanie zagranicznej gwiazdy jest lepiej postrzegane przez klientów.

W ramach promocji bank przekaże 100 zł każdej osobie, która pomiędzy 1 marca a 30 kwietnia założy jeden z kilku oferowanych rachunków. – Dziennie otwieramy 400 – 500 kont. W skali roku sprzedaż kont w banku może wzrosnąć o 50 proc. – dodaje Pawłowski.

Rachunki osobiste są jednym z produktów strategicznych BZ WBK na 2010 r. W ubiegłym roku liczba kont osobistych prowadzonych przez ten bank zwiększyła się o 187 tys., do blisko 1,6 mln. Daje to trzecią pozycję na polskim rynku (po PKO BP i Pekao). Na koniec ubiegłego roku banki prowadziły około 21 mln kont osobistych.

Zmiany w ofercie rachunków  osobistych, które mają przyciągnąć nowych klientów, wprowadzają też inne banki, np. Deutsche Bank PBC. – Klienci, którzy otwierają konto, otrzymują gwarancję, że opłaty i prowizje (a właściwie ich brak) nie zmienią się do końca 2013 r. Chcemy w tym roku zwiększyć ilość rachunków o ok. 90 – 100 tys. - mówi Sabina Salamon z DB PBC.

O 100 tys. chce z kolei zwiększyć w tym roku liczbę prowadzonych kont BOŚ Bank. – Konto to nasz sztandarowy produkt, dzięki któremu chcemy  pozyskać nowych klientów – podkreśla Piotr Lemberg z BOŚ Banku. Do założenia rachunku zachęcać ma m.in. oprocentowanie porównywalne do kont oszczędnościowych (4 – 8 proc.) oraz darmowe wypłaty z bankomatów w całej Polsce.

Także Nordea Bank wystartował z kompanią reklamową, w ramach której zachęca do przeniesienia usług z innego banku. Posiadacz konta również może bezpłatnie wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów.

Zdaniem ekspertów banki coraz częściej będą oferować darmowe wypłaty pieniędzy z bankomatów, ponieważ organizacje płatnicze obniżają stawki prowizji, jakie banki płacą między sobą za transakcje przeprowadzane w bankomatach innych sieci.

BZ WBK poinformował wczoraj, że wprowadza na rynek nowe konto. Jego posiadacze będą mogli m.in. wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów w Polsce bez opłat. – Z naszych badań wynika, że klienci, którzy nie mają jeszcze konta w BZ WBK, będą skłonni je otworzyć przede wszystkim dla bezpłatnych bankomatów oraz zwrotu 1 proc. od wszystkich płatności kartą – tłumaczy Marcin Pawłowski, dyrektor ds. detalicznych produktów oszczędnościowych w BZ WBK.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy