Darmowe aplikacje i społeczności napędzają sieciowy ruch mobilny

Sukces Androida. Jak podaje firma AdMob, użytkownicy smartfonów z systemem Google są w sieci tak samo aktywni jak właściciele iPhone'ów, przynajmniej pod względem ilości pobieranych programów. Niezależnie od platformy, w mobilnej sieci najbardziej liczą się aplikacje (najlepiej darmowe) i dostęp do serwisów społecznościowych.

Publikacja: 05.03.2010 10:09

Darmowe aplikacje i społeczności napędzają sieciowy ruch mobilny

Foto: Admob

W styczniu użytkownicy iPhone'a według badania AdMob, przeprowadzonego na próbie 963 respondentów, pobrali z sieci średnio 8,8 aplikacji, z czego 1,8 stanowiły programy płatne. W tym samym czasie użytkownicy smartfonów z systemem Android ściągnęli niemal dokładnie tyle samo, 8,7 aplikacji (1,1 - płatnych). Jeszcze w sierpniu ubiegłego roku różnica między obiema platformami była znacznie wyraźniejsza: 9,1 i 10,2 na korzyść iPhone'a. W tym czasie [b]z 19 do 21 proc. zwiększyła się także liczba użytkowników Androida, którzy kupują co najmniej jedną aplikację w miesiącu[/b].

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451068,464531,9.jpg]

Jak się jednak okazuje, płatne aplikacje niekoniecznie muszą być jedynym sposobem skutecznego monetyzowania użytkowników sklepów z mobilnymi programami. Istnieje jeszcze potencjał na sprzedaż powierzchni reklamowej. Jak podaje AdMob, niezależnie od wykorzystywanej platformy, dwie trzecie użytkowników smartfonów którzy pobierają minimum jedną płatną aplikację, nie ściąga ich w ciągu miesiąca więcej niż trzy. Osób pobierających więcej, między 4 a 6 aplikacji, jest już mniej, 22 proc., a pobierających 7-10 programów miesięcznie już tylko 7 proc.

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451068,464532,9.jpg]

Znacznie większy ruch panuje w działach z darmowym oprogramowaniem, generujących przychód między innymi dzięki reklamom. [b]28 proc. użytkowników pobiera od 1 do 3 darmowych aplikacji miesięcznie. Na ściągnięcie od 4 do 6 aplikacji decyduje się jeszcze więcej - 29 proc. 7-10 programów pobiera 16 proc. [/b]Najbardziej aktywni użytkowników, pobierających ponad 20 aplikacji jest w przypadku darmowego oprogramowania 13 proc. W przypadku aplikacji płatnych, taką aktywnością wykazuje się tylko 2 proc. klientów.

[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451068,464533,9.jpg]

Oprócz sklepów z aplikacjami mobilnymi, które napędzają już nie tylko przychody takich firm jak Apple, ale także Nokia (kilka dni temu ujawniono liczbę pobrań z Ovi Store - ponad 1,5 mln dziennie), innym głównym czynnikiem napędzającym przesył danych przez sieci mobilne są serwisy społecznościowe. Jak wynika z danych firmy ComScore w styczniu aż 30,8 proc. użytkowników smartfonów w USA przynajmniej raz za pomocą telefonu odwiedziło serwis społecznościowy. To 22,5 proc. więcej niż rok temu. Ogółem, 11,1 proc. użytkowników serwisów społecznościowych łączyło się z nimi w styczniu przez urządzenia mobilne (rok temu było to 4,6 proc.). Największą liczbę mobilnych użytkowników przyciągnął, tak jak w komputerowym Internecie, serwis Facebook, z którym przez komórkę połączyło się w styczniu 25,1 mln osób (w USA). Na całym świecie, według deklaracji Facebooka, było to w styczniu 2010 r. już ponad 100 mln osób.

Następne w kolejce na rynku amerykańskim było MySpace - 11,4 mln oraz Twitter - 4,7 mln. ComScore przyznaje jednak, że statystyki są niepełne - brak jakichkolwiek liczb na temat stron odwiedzanych ze smartfonów nie za pośrednictwem przeglądarek internetowych, ale wyspecjalizowanych aplikacji, np. tzw. klientów siecie Facebook czy Twitter, takich jak np. Seesmic czy Tweetdeck.

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=t.boguszewicz@rpkom.pl]Tomasz Boguszewicz[/mail][/i]

W styczniu użytkownicy iPhone'a według badania AdMob, przeprowadzonego na próbie 963 respondentów, pobrali z sieci średnio 8,8 aplikacji, z czego 1,8 stanowiły programy płatne. W tym samym czasie użytkownicy smartfonów z systemem Android ściągnęli niemal dokładnie tyle samo, 8,7 aplikacji (1,1 - płatnych). Jeszcze w sierpniu ubiegłego roku różnica między obiema platformami była znacznie wyraźniejsza: 9,1 i 10,2 na korzyść iPhone'a. W tym czasie [b]z 19 do 21 proc. zwiększyła się także liczba użytkowników Androida, którzy kupują co najmniej jedną aplikację w miesiącu[/b].

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy