Światowy lider w produkcji telefonów komórkowych oświadczył, że spowolnienie gospodarcze na świecie, bezpardonowa wojna cenowa, do której Finowie nie chcieli dołączyć, i problemy z uruchomieniem produkcji aparatów w średnim segmencie cenowym spowodowały spadek zaufania konsumentów na wielu rynkach. To z kolei przyczyni się do zmniejszenia się w tym roku światowego rynku komórek.
Jeszcze w lipcu Nokia zakładała utrzymanie udziału w rynku na poziomie z drugiego kwartału, czyli 40 proc.
Premiery rynkowe nowych telefonów powinny następować teraz planowo do końca tego kwartału i roku – dodała Nokia.
Spółka nadal przewiduje zwiększenie rocznego udziału rynkowego i to, że sprzedaż aparatów wzrośnie w tym roku o 10 lub więcej procent wobec 1,14 mld sztuk w 2007 r. Nokia sprzedała z tego niemal 440 mln aparatów.
afp, dpa, ap, p.r.