Reklama
Rozwiń

Droga do prawdziwej lojalności

Publikacja: 06.12.2018 10:43

Droga do prawdziwej lojalności

Programy wsparcia sprzedaży od lat zajmują istotne miejsce w strategiach działów sprzedaży. Nic dziwnego, wpływają nie tylko na realny i mierzalny wzrost sprzedaży, ale budują długotrwałe relacje, wzmacniają pozytywny wizerunek marki, pomagają zoptymalizować koszty firmy oraz utrzymują wysoką motywację uczestników. Pod warunkiem, że są prawidłowo przeprowadzone.

 

Korzyści z wprowadzenia programu lojalnościowego są dla marki ogromne. Dlatego też jest ich na rynku coraz więcej. Ponad 50% przedsiębiorstw prowadzi tego typu działania, 41% konsumentów uczestniczy przynajmniej w jednym programie lojalnościowym. Oczywiste więc staje się, że na tak konkurencyjnym rynku, rywalizacja o uwagę klienta jest coraz większa.

 

Strategia krok po kroku

Droga do sukcesu jest kręta i wyboista. Na każdym etapie tworzenia i realizacji programu można natknąć się na wiele pułapek. Cel programu wsparcia sprzedaży musi być dopasowany do problemu przed jakim stoi firma, a także spójny z pozostałymi działaniami komunikacyjnymi. Grupa docelowa odpowiednio zbadana, a jej potrzeby zrozumiałe dla organizatora. Mechanizm programu angażujący, interesujący, jednocześnie będący w zasięgu uczestników. Komunikacja całego programu i jego zasady jasne i przejrzyste. Zaś nagrody motywujące i dopasowane do oczekiwań uczestników.

 

Marzenia do spełnienia

Ostatni punkt ma szczególne znaczenie z perspektywy samych uczestników, którzy jeśli w katalogu nagród nie znajdą zadowalających ich nagród, nawet przy najlepszym mechanizmie programu nie będą czuli się odpowiednio zmotywowani do zaangażowania się w niego. Badania z ostatnich lat wskazują, że najlepsze są prezenty dające swobodę wyboru. Znakomicie na te potrzeby odpowiadają przedpłacone karty premiowe. Firma też zyskuje z taką nagrodą. Przedpłacone karty premiowe nie wymagają magazynowania i utrzymania stocków. Są także proste w obsłudze, pozwalają w łatwy sposób przeliczać wartość nagród np. 1 punkt to 1 zł na karcie. Dodatkowo można je personalizować i nadawać atrakcyjną formę graficzną.

 

Niezbędne wsparcie

Takie elementy jak dobór odpowiednich nagród, skonstruowanie właściwego mechanizmu czy obsługa programu lojalnościowego wymaga czasu oraz odpowiedniego zespołu. Pracownicy firmy często nie mają wystarczającej wiedzy, doświadczenia lub po prostu czasu, aby prawidłowo zrealizować wszystkie elementy programu lojalnościowego i zapewnić mu odpowiednie wsparcie.

Dlatego też myśląc o skutecznym programie, który będzie prawdziwie angażował i lojalizował Twoich klientów, kontrahentów czy pracowników warto powierzyć jego realizację doświadczonemu partnerowi. Firma Edenred dzięki wieloletniej praktyce zaproponuje rozwiązania adekwatne do potrzeb i możliwości firmy, jednocześnie doradzi i wesprze na każdym etapie prowadzenia programu, dzieląc się swoim know-how. Zadba, aby mierniki efektywności były zadowalające, a program wsparcia sprzedaży skuteczny.

 

Autor tekstu: Mariusz Cichy, Dyrektor Sprzedaży w kategorii Lojalność w biznesie w Edenred Polska

O Edenred

Edenred jest światowym liderem w usługach przedpłaconych i transakcyjnych. Współpraca z Edenred to m.in. stałe wsparcie i otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności. Dostarczamy bezkonkurencyjne rozwiązania oraz niezawodny serwis w obszarach wsparcia sprzedaży, motywacji i budowania lojalności na rynkach B2B2C. Edenred służy nie tylko 50-letnim doświadczeniem, ale także wiedzą i know-how oraz zespołem specjalistów. Ważna jest dla nas rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także sprostanie niestandardowym oczekiwaniom klientów. Edenred w Polsce dostarcza rozwiązania oparte na kartach przedpłaconych w trzech kategoriach: motywacja pracowników, lojalność w biznesie oraz zarządzanie wydatkami firm.

Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu