Marka, której największą wartością jest niemal 150-letnia bogata historia, w tym roku pokazała swoje nowocześniejsze oblicze. Brytyjski koncern Cadbury, do którego Wedel należy od dziewięciu lat, wprowadził na rynek wedlowskie ptasie mleczko w postaci dwóch paluszków. Połączył mocną pozycję sztandarowego produktu – dającego mu pierwsze miejsce na wartym prawie miliard złotych polskim rynku pralin – z modą na słodycze impulsowe. Firma odświeżyła także swoją ofertę gorzkich czekolad nadziewanych, a na święta przygotowała limitowaną serię luksusowych czekolad Maestria.
– Segment premium rozwija się obecnie najintensywniej. Jest to wynikiem rosnącego zainteresowania polskich konsumentów bardziej wyrafinowanymi, a co za tym idzie droższymi, produktami. Przy ich wyborze najważniejsza jest siła marki gwarantująca najwyższą jakość i prestiż – mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Cadbury Wedel.
Nowości to nie wszystko. Zmieniło się także podejście Cadbury do reklamy i promocji. Jeszcze niedawno pojawiały się głosy, że firma nie wykorzystuje w pełni potencjału tkwiącego w tak silnej marce jak Wedel. – Obecnie widać zdecydowaną poprawę. Outdoorowa kampania batonów Pawełek to na pewno jedna z najlepszych kampanii billboardowych ostatnich lat. Jest zauważalna – uważa Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching. Jego zdaniem wizerunek marki Wedel odświeża także kampania czekolad nadziewanych, której hasło „nieźle nadziani” trafia do młodszych konsumentów.
W ciągu dziesięciu miesięcy 2008 r. Cadbury wydał na reklamę w mediach ponad 20 mln zł – podaje firma Expert Monitor. W tym samym czasie firma Jutrzenka, z którą rywalizuje o drugie miejsce na polskim rynku słodyczy pod względem wielkości sprzedaży, wydała na ten cel ok. 15 mln zł.
W tegorocznym rankingu na najmocniejsze marki słodyczy i lodów znalazły się trzy marki należące do grupy Jana Kolańskiego. Jutrzenka, popularna przede wszystkim dzięki Jeżykom, zajęła piąte miejsce. Na czwartym miejscu znalazła się Goplana kojarzona przez konsumentów z czekoladami, a na dziesiątym Kaliszanka, której sławę zapewniają wafle Grześki.