Debiutująca w tym roku w naszym rankingu marka Allegro.pl triumfowała nie tylko w ogólnej ocenie, ale i zdobyła najwyższe oceny w kategoriach: postrzegana wartość i prestiż. Bardziej znana od niej okazała się tylko Biedronka. Łatwo można to wyjaśnić faktem, że sieć prowadzi już ok 1,3 tys. sklepów w całym kraju, a z Internetu korzysta jedynie ok. 40 proc. Polaków i to głównie z dużych miast.
Mimo to silną pozycję mają także inne marki internetowe. Wśród najmocniejszych w kategorii: handel i usługi w pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze sklepy Agito.pl oraz Merlin.pl. Ubiegłoroczny zwycięzca tej kategorii, marka sieci restauracji Sphinx, w tym roku straciła aż 90 punktów i spadła na drugie miejsce. Spadek widać też zresztą w wynikach jej właściciela, giełdowego Sfinksa.
Zarówno marce, jak i serwisowi Allegro zajęło kilka lat, zanim wypracował tak dobrą pozycję na rynku. Serwis wystartował z internetowymi aukcjami w grudniu 1999 r., a jego twórcami byli Arjan Bakker i Tomasz Dudziak. Rok później zespół Allegro liczył zaledwie osiem osób. Dziś firma zatrudnia ponad 300 osób, a serwis ma ok. 8 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.
O wartości marki Allegro przekonaliśmy się na przełomie roku, gdy firma Tradus, która kontroluje serwis, została przejęta za niemal miliard funtów przez grupę medialną z RPA – Napsters. Wprawdzie Tradus kontroluje też kilka innych serwisów internetowych (PayBack.pl, OtoMoto.pl, OtoDom.pl i Ceneo.pl), ale jej głównym aktywem było właśnie Allegro.pl odpowiadające za największą część przychodów.
Powodzenie Allegro w Polsce skłoniło jego właścicieli do ekspansji także w innych krajach; podobne platformy aukcyjne działają już m.in. na Węgrzech, Ukrainie, w Rosji i Czechach.