Drugi na świecie, za brytyjską Diageo, producent alkoholi i win postanowił zwrócić się do akcjonariuszy o kupno nowych akcji w ramach operacji podwyższenia kapitału o miliard euro.
Francuzi ogłosili też sprzedaż grupie Campari marki burbona Wild Turkey za 575 mln dol. (433 mln euro). Włosi kupią też zasoby wyleżakowanego burbona, produkcję napoju alkoholizowanego American Honey i gorzelnie w Kentucky. Według Pernod Ricarda obie operacje „mają wzmocnić bilans spółki i umożliwić zaspokojenie wszystkich potrzeb w zakresie refinansowania do lipca 2013 r.”.
Zdaniem analityków sprzedaż Wild Turkey jest słuszna, ale podwyższenie kapitału zaskakuje, bo spółka nie potrzebuje pieniędzy, a warunki na rynku nie sprzyjają szukaniu gotówki. Jednak mając ponad 12 mld euro długu, Francuzi musieli przyspieszyć szukanie środków. Obie operacje pozwolą im spłacić dług do 2014 r., choć część analityków ma co do tego wątpliwości.