Po sześciu miesiącach obroty firmy wzrosły o 7,6 proc., do 874,9 mln euro. W samym II kwartale nastąpiła poprawa o 12,2 proc., do 446,6 mln (analitycy spodziewali się ich spadku do 415,2 mln).
Zadowolenie z wyraźnej odporności Hermesa na kryzys udzieliło się rynkowi: akcje konkurenta LVMH zyskały 1,3 proc. Kelly i Birkin, producent skórzanych torebek po 10 tys. euro za sztukę, jedwabnych apaszek, konfekcji czy perfum, spodziewa się dalszej poprawy koniunktury w drugim półroczu.
Hermes zainwestuje w tym roku 170 mln euro w kilkanaście nowych butików (m.in. w Brazylii i w Stambule) oraz remont dotychczasowych. – Dobra reputacja marki sprzyja Hermesowi w obecnych warunkach, dzięki czemu jego akcje bronią się przed spadkami – stwierdził Dennis Weber, analityk Evolution Securities.