Moc marki TVN urosła po raz kolejny, ponownie plasując TVN na czele naszego rankingu firm mediowych i wydawnictw. W tegorocznej jego edycji TVN uzyskał 869 punktów, o cztery więcej niż rok wcześniej. Dostał też w swojej kategorii najwyższe noty za siłę marki, jej postrzeganą wartość i prestiż.
Telewizyjna grupa od lat kładzie duży nacisk na kreowanie swojego wizerunku i od początku kieruje swą ofertę do ambitniejszego widza niż jej największa komercyjna konkurencja, czyli Polsat.
Ten rok nie należy na rynku mediów do najprostszych, bo gospodarcze spowolnienie ograniczyło promocyjne działania jego graczy. Na korzyść TVN działają jednak popularne duże produkcje, które stacja umiejętnie adaptowała na polski rynek.
Wśród nich są „You can dance – po prostu tańcz” czy „Taniec z gwiazdami”, który TVN emituje także w kryzysowych sezonach, bo wciąż przyciąga przed ekrany wielomilionową widownię (w obecnym, jesiennym sezonie średnia widownia tego programu do 22 listopada wynosiła według AGB Nielsen Media Research 4,72 mln). Organizowane w większych miastach castingi do programów „You can dance” i „Mam talent!” (ten drugi średnio ogląda w tym sezonie jeszcze więcej osób niż „Taniec z gwiazdami”), to także akcje promujące TVN i budzące zainteresowanie stacją wśród młodych widzów.
TVN odcina też teraz kupony od odpowiednio wcześnie rozbudowanej bazy kanałów tematycznych. Grupa TVN to przecież nie tylko główna stacja, ale i cały szereg niszowych kanałów, w tym np. TVN 24 czy TVN Style, które także pracują na flagową markę. W rezultacie w dobie spadków widowni największych ogólnotematycznych kanałów telewizyjnych TVN zatrzymuje przy sobie widzów stacjami tematycznymi.