Reklama

Błędy w przelewach

Klienci mBanku mieli zaksięgowane przelewy z błędnymi danymi

Publikacja: 30.11.2010 04:35

Błędy w przelewach

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Wczoraj klienci mBanku (z grupy BRE) zgłaszali błędy w przelewach przychodzących na ich konta. Nie zgadzały się dane nadawców.

– Dostałem przelewem kwotę, której się spodziewałem, ale od osoby, której nie znam, zamiast od instytucji, która miała mi przesłać pieniądze – zaalarmował jeden z naszych czytelników. Podobnych przykładów było wiele. Informacje o błędzie systemu potwierdzili przedstawiciele banku.

– Z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach klientów mBanku, mogła zawierać niepoprawne dane (np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji). Zapewniamy, że kwoty przelewów, o których mowa, były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku  – tłumaczy Krzysztof Olszewski z mBanku. Bank zablokował na kilka godzin możliwość sprawdzenia historii operacji. Po południu została ona odblokowana, ale nadal niedostępne były dane dotyczące przelewów przychodzących z wczorajszą datą.

To niejedyna awaria w ostatnim czasie. W ubiegłym tygodniu miała ona miejsce w PKO BP. W wyniku awarii w godzinach porannych w ostatni piątek nie działał system bankowości elektronicznej iPKO oraz system w oddziałach.

Z kolei w ING Banku Śląskim w ostatnich tygodniach były aż cztery awarie. Najdłuższa trwała cztery godziny, w tym czasie spora grupa klientów nie mogła się zalogować do swoich kont przez Internet i zrealizować tą drogą operacji. Problemem, z którym coraz częściej borykają się banki, jest zbyt duże obciążenie wówczas, gdy duża grupa klientów w tym samym czasie chce wejść przez Internet na swoje konto. Taka sytuacja miała miejsce także przy okazji debiutu Giełdy Papierów Wartościowych. Zainteresowanie było duże i inwestorzy obsługujący swój rachunek maklerski drogą elektroniczną przez pewien czas zostali odcięci od możliwości sprzedaży akcji.

Reklama
Reklama

Liczba osób aktywnie korzystających z takich rachunków zwiększyła się w ciągu roku o 1,5 mln i sięgnęła na koniec pierwszego półrocza 8,3 mln – wynika z danych Związku Banków Polskich. Według jego prognoz do końca 2013 roku 13 mln klientów banków będzie na co dzień wykorzystywało internetowe konta.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail]

Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama