Deutsche Bank PBC: db kredyt znika

Logo db kredyt zniknie z rynku. Deutsche Bank PBC zamieni placówki db kredyt na oddziały bankowe

Publikacja: 13.12.2010 01:33

Deutsche Bank PBC: db kredyt znika

Foto: bloomberg.com

Najlepiej znamy się na bankowości doradczej. Nie do końca wyszła nam typowa bankowość konsumencka. Weszliśmy na ten rynek za późno, tuż przed kryzysem na światowych rynkach – mówi „Rz” Leszek Niemycki, prezes Deutsche Bank PBC. Dodaje, że dzięki inwestycji w bankowość konsumencką spółka ma teraz większą sieć sprzedaży, odpowiednie systemy informatyczne do udzielania pożyczek gotówkowych oraz rozliczania kart, a także rozbudowany call center. – To potencjał, z którego korzystamy – twierdzi prezes Niemycki.

Placówki z logo db kredyt, których jest 80, do końca I kwartału 2011 r. zostaną przekształcone w oddziały Deutsche Bank PBC. Zmieni się nie tylko ich wygląd, ale przede wszystkim oferta. Od wiosny tego roku w db kredyt jest coraz więcej produktów, jednak dopiero po przekształceniu placówki będą miały pełną ofertę banku.

– Chcemy obsługiwać klientów średniozamożnych i zamożnych oraz małe i średnie firmy. Sieć 169 oddziałów to optymalna liczba do ich obsługi. Nadal będziemy udzielać kredytów konsumenckich, ale klientom o wyższych dochodach. Już teraz średnia naszych kredytów gotówkowych wynosi 45 – 50 tys. zł – tłumaczy Leszek Niemycki.

Deutsche Bank PBC wystartował z db kredyt zimą 2007 roku. Spółka chciała zarabiać na bankowości konsumenckiej jak Lukas Bank czy Citi Handlowy i zainwestowała w odrębną sieć placówek. Wówczas o inwestycji w sieć placówek oferujących kredyty poinformowały też Fortis Bank i HSBC.

Leszek Niemycki nie chciał zdradzić, ile bank zainwestował w db kredyt (ponad 120 placówek) ani jak duże rezerwy bank tworzył na kredyty udzielane przez tę sieć.

DB PBC chce się skupić na zdobywaniu nowych klientów indywidualnych (średniozamożnych i zamożnych), mikrofirm oraz średnich przedsiębiorstw, z rocznymi obrotami od 12 do 250 mln zł. – Zmieniliśmy strukturę organizacyjną, żeby móc zwiększyć bazę klientów i udzielać więcej kredytów – tłumaczy szef banku. Cel to pozyskanie 100 tys. nowych klientów.

Dziś portfel kredytów dla małych i średnich firm wynosi 4 mld zł. Prezes Niemycki chciałby, żeby w przyszłym roku się podwoił. Chce utrzymać tempo wzrostu kredytów mieszkaniowych, które w tym roku wyniosło około 30 proc. Wszystko zależy od tego, czy Komisja Nadzoru Finansowego wprowadzi nowe zasady, które zdecydowanie ograniczą możliwości oferowania przez banki walutowych kredytów hipotecznych. DB PBC ma je w swojej ofercie. Wzmacnia ofertę kredytów mieszkaniowych w złotych.

Na koniec listopada tego roku portfel kredytów hipotecznych wyniósł 12,2 mld zł. W przyszłym roku może się zwiększyć o ok. 4 mld zł.

Żeby wykonać plany, bank potrzebuje kapitału. W listopadzie sąd zarejestrował podwyżkę kapitałów o 167 mln zł, do 1,2 mld zł. Współczynnik wypłacalności wynosi 9,5 proc. – O kolejne dokapitalizowanie będziemy prosić w marcu lub kwietniu – zapowiada Leszek Niemycki.

Najlepiej znamy się na bankowości doradczej. Nie do końca wyszła nam typowa bankowość konsumencka. Weszliśmy na ten rynek za późno, tuż przed kryzysem na światowych rynkach – mówi „Rz” Leszek Niemycki, prezes Deutsche Bank PBC. Dodaje, że dzięki inwestycji w bankowość konsumencką spółka ma teraz większą sieć sprzedaży, odpowiednie systemy informatyczne do udzielania pożyczek gotówkowych oraz rozliczania kart, a także rozbudowany call center. – To potencjał, z którego korzystamy – twierdzi prezes Niemycki.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę