Najlepiej znamy się na bankowości doradczej. Nie do końca wyszła nam typowa bankowość konsumencka. Weszliśmy na ten rynek za późno, tuż przed kryzysem na światowych rynkach – mówi „Rz” Leszek Niemycki, prezes Deutsche Bank PBC. Dodaje, że dzięki inwestycji w bankowość konsumencką spółka ma teraz większą sieć sprzedaży, odpowiednie systemy informatyczne do udzielania pożyczek gotówkowych oraz rozliczania kart, a także rozbudowany call center. – To potencjał, z którego korzystamy – twierdzi prezes Niemycki.
Placówki z logo db kredyt, których jest 80, do końca I kwartału 2011 r. zostaną przekształcone w oddziały Deutsche Bank PBC. Zmieni się nie tylko ich wygląd, ale przede wszystkim oferta. Od wiosny tego roku w db kredyt jest coraz więcej produktów, jednak dopiero po przekształceniu placówki będą miały pełną ofertę banku.
– Chcemy obsługiwać klientów średniozamożnych i zamożnych oraz małe i średnie firmy. Sieć 169 oddziałów to optymalna liczba do ich obsługi. Nadal będziemy udzielać kredytów konsumenckich, ale klientom o wyższych dochodach. Już teraz średnia naszych kredytów gotówkowych wynosi 45 – 50 tys. zł – tłumaczy Leszek Niemycki.
Deutsche Bank PBC wystartował z db kredyt zimą 2007 roku. Spółka chciała zarabiać na bankowości konsumenckiej jak Lukas Bank czy Citi Handlowy i zainwestowała w odrębną sieć placówek. Wówczas o inwestycji w sieć placówek oferujących kredyty poinformowały też Fortis Bank i HSBC.
Leszek Niemycki nie chciał zdradzić, ile bank zainwestował w db kredyt (ponad 120 placówek) ani jak duże rezerwy bank tworzył na kredyty udzielane przez tę sieć.