Banki wydają karty dla klientów sklepów

Karta kredytowa z logo sklepu zapewnia rabaty w placówkach tej sieci i ułatwia zbieranie punktów w jej programie lojalnościowym

Publikacja: 08.11.2011 12:25

Banki wydają karty dla klientów sklepów

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Meritum Bank rozpoczął wydawanie kart kredytowych Visa dla klientów sieci sklepów Tesco. Karta jest powiązana z programem lojalnościowym tego sprzedawcy, Clubcard. Punktami w programie nagradzane są zarówno zakupy kartą w sklepach tej sieci, jak i u innych przedawców.

Dodatkowym bonusem dla posiadaczy karty jest 5 groszy rabatu na każdym litrze paliwa zakupionym na stacjach firmowanych przez Tesco. Wcześniej ta sieć sklepów współpracowała z Credit Agricole (dawniej Lukas Bank), który wydawał i obsługiwał karty Tecso MasterCard.

Współpraca banku i sieci handlowej przy wydawaniu kart kredytowych nie jest niczym niezwykłym. Podobne karty proponuje klientom większość dużych sprzedawców. Bank, który obsługuję taką kartę, usuwa się w cień do tego stopnia, że niekiedy nie umieszcza na plastiku swego logo. Na kartę trafia za to znak graficzny organizacji MasterCard lub Visa. Dla klienta jest to wskazówka, że kartą może się posłużyć wszędzie, gdzie przyjmowany jest plastikowy pieniądz.

Jednak na dodatkowe przywileje można liczyć przede wszystkim w sieci sklepów, która firmuje ten produkt finansowy. Na przykład karta Visa Carrefour, obsługiwana przez Credit Agricole, zapewnia do 10 proc. rabatu przy zakupie towarów własnych marek, do 5 proc. za inne zakupy w sklepach tej sieci (do 10 proc. w poniedziałki i piątki),  i do 2 proc. za zakup paliwa na stacjach znajdujących się przy sklepach. Dokładna wartość premii, wypłacanej w bonach towarowych, zależy od kwoty, na jaką opiewa rachunek.

Dodatkowo w promocji można otrzymać 40 zł premii za samo wyrobienie karty. Ten sam bank obsługuję kartę kredytową opatrzoną logo Visa i sieci E.Leclerc. Jej używanie zapewnia 2 proc. rabatu na zakupy w tej sieci oraz zniżki u innych uczestników multipartnerskiego programu Klub Maxima, stworzonego przez Credit Agricole.

Karta Real MasterCard, obsługiwana przez Sygma Bank, jest powiązana z programem lojalnościowym Payback, w którym uczestniczy ta sieć sklepów. Punktami w programie nagradzane są wszystkie płatności kartą, także dokonywane u innych sprzedawców. Z kolei karty Visa i MasterCard z logo Auchan umożliwiają zbieranie punktów w programie lojalnościowym tej sieci handlowej i zapewniają dostęp do specjalnych ofert cenowych.

Sięgając po sklepową kartę kredytową warto przyjrzeć się uważnie tabeli opłat i prowizji. Mogą się w niej znajdować nietypowe pozycje, takie jak np. miesięczna opłata za obsługę rachunku kredytowego, pobierana oprócz opłaty rocznej. Warto też pamiętać, że wydawcy takich kart nie zawsze zwalniają aktywnych klientów z rocznej opłaty za używanie plastiku. Tymczasem w przypadku klasycznych, bankowych kart kredytowych, wydawanych bez współpracy z zewnętrznym partnerem, jest to już niemal regułą. Sklepowe karty kredytowe charakteryzują się też wysokim oprocentowaniem kredytu.

Co czwarta karta płatnicza wydana w Polsce to karta kredytowa. Znaczna część z nich to karty partnerskie (co-branded), wydawane przez banki wraz z sieciami detalicznymi.

Meritum Bank rozpoczął wydawanie kart kredytowych Visa dla klientów sieci sklepów Tesco. Karta jest powiązana z programem lojalnościowym tego sprzedawcy, Clubcard. Punktami w programie nagradzane są zarówno zakupy kartą w sklepach tej sieci, jak i u innych przedawców.

Dodatkowym bonusem dla posiadaczy karty jest 5 groszy rabatu na każdym litrze paliwa zakupionym na stacjach firmowanych przez Tesco. Wcześniej ta sieć sklepów współpracowała z Credit Agricole (dawniej Lukas Bank), który wydawał i obsługiwał karty Tecso MasterCard.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy