Cyfrowy Polsat z mobilną telewizją na Euro 2012

Usługa ma ruszyć w Cyfrowym Polsacie przed Euro 2012 i być „raczej tańsza niż droższa” – zapewnił przedstawiciel spółki

Aktualizacja: 12.04.2012 16:31 Publikacja: 12.04.2012 15:10

- Kończymy analizę oferty płatnej tej usługi, nie mogę podać szczegółów, ale będzie to oferta raczej tańsza niż droższa, bo na rynku mamy już stosunkowo tanie oferty płatnych telewizji, jak np. kosztujący 15,5 zł pakiet MiniHD Cyfrowego Polsatu - mówił na dzisiejszej konferencji Emitela i KRRiT poświęconej telewizji DVB-T Maciej Staszak, dyrektor pionu strategii i rozwoju w Cyfrowym Polsacie.

Mobilna oferta należącej od tego roku do Cyfrowego Polsatu spółki  Info-TV-FM (wygrała rozpisany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce) ma być gotowa na przełomie kwietnia i maja. Jak zapewnił Staszak, Info-TV-FM rozmawia o oferowaniu usługi ze wszystkimi dużymi operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce.

– Nie tylko Polkomtel i Cyfrowy Polsat są  naszymi potencjalnymi partnerami . Także T-Mobile, Orange i Play, to gracze, którzy mogą być zainteresowani współpracą. Prowadzimy rozmowy ze wszystkimi. Dwóch operatorów - jednym z nich jest Cyfrowy Polsat - już podjęło decyzję o współpracy z Info-TV-FM – powiedział Staszak. Nowa oferta mobilnej TV Cyfrowego Polsatu ma ruszyć przed startem mistrzostw Euro 2012.

Umowy z abonentami i urządzenia odbiorcze mają zapewnić odbiorcom operatorzy tej usługi. – Jestem w stanie wyobrazić sobie, że w takim modelu dekoder do odbierania naziemnej telewizji cyfrowej mógłby kosztować nawet 1 zł – mówił Staszak.

Info-TV-FM zakłada, że w ofercie mobilnej telewizji będzie oprócz wszystkich stacji dostępnych bezpłatnie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej także osiem dodatkowych stacji telewizyjnych i 12 radiowych. – Łącznie ok. 40 stacji radiowo-telewizyjnych – powiedział Staszak. W zakresie zainteresowań spółki (decyzję w tej sprawie musi zaakceptować UKE i KRRiT) są kanały filmowe, serialowe, sportowe, rozrywkowe i dziecięce.

Do końca kwietnia 2014 r. - zgodnie z warunkami rezerwacji częstotliwości - usługa ma potencjalnie docierać do ok. 15 mln Polaków. – Po 2015 r. możliwe jest rozwijanie zasięgu ogólnopolskiego. Na pewno interesujące byłoby rozwijanie go na terenach, w które Polacy jeżdżą na wakacje, oraz wzdłuż autostrad. Ta druga opcja umożliwiłaby podłączenie przenośnych odbiorników np. do zagłówków  foteli samochodowych i oglądanie telewizji w czasie jazdy – mówił.

Usługa ma być odbieralna nie tylko na przenośnych odbiornikach telewizyjnych, ale także na dekoderach do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, tabletach czy komórkach. – Kluczem do powodzenia tej usługi jest jej dostępność na jak najszerszej gamie urządzeń – uważa Staszak.

Zdaniem Cyfrowego Polsatu tylko połączenie oferty mobilnej telewizji z kanałami naziemnej telewizji cyfrowej, da jej rynkową szansę. Na innych europejskich rynkach mobilna TV nie odniosła do dzisiaj biznesowego sukcesu.

- Kończymy analizę oferty płatnej tej usługi, nie mogę podać szczegółów, ale będzie to oferta raczej tańsza niż droższa, bo na rynku mamy już stosunkowo tanie oferty płatnych telewizji, jak np. kosztujący 15,5 zł pakiet MiniHD Cyfrowego Polsatu - mówił na dzisiejszej konferencji Emitela i KRRiT poświęconej telewizji DVB-T Maciej Staszak, dyrektor pionu strategii i rozwoju w Cyfrowym Polsacie.

Mobilna oferta należącej od tego roku do Cyfrowego Polsatu spółki  Info-TV-FM (wygrała rozpisany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce) ma być gotowa na przełomie kwietnia i maja. Jak zapewnił Staszak, Info-TV-FM rozmawia o oferowaniu usługi ze wszystkimi dużymi operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy