P4 (Play) stawia na nową ofertę pre-paid „Play na kartę", w której komunikuje darmowe połączenia i smsy w ramach sieci. Liczy, że stanie się ona z czasem główną ofertą przedpłaconą. Obecnie jest nią Play Fresh, który dziś może odpowiadać za około 70-80 proc. bazy użytkowników usługi przedpłaconej.
- Liczymy, że przez rok przejdzie na nią połowa bazy użytkowników Play Fresh – powiedział Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4.
Można szacować, że chodzi o około 1,7 mln klientów.
P4 tłumaczy wprowadzenie nowej oferty na kilka sposób. Według Dobrzyńskiego podstawowy to prostota nowej oferty.
W Play Fresh, aby uruchomić tzw. „stan darmowy" klient musiał doładować konto 30 zł i wybrać odpowiedni kod. W nowej ofercie Play na Kartę, komunikacja opiera się o zróżnicowane kwoty: zaczynające się od 5 zł. Ale – i to jest pewnego rodzaju powrót do dawnej polityki – limituje okres tej „darmowości". Płacąc 5 zł użytkownik otrzymuje możliwość dzwonienia i esemesowania w ramach sieci na 5 dni.