Przegląd prasy – wtorek 11 września

Publikacja: 11.09.2012 09:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Kablówki będą uczyć cyfryzacji

Sylwia Czubkowska

„Cyfryzacja bez obaw" to nazwa kampanii informacyjnej, z którą jeszcze we wrześniu wystartuje Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, zrzeszająca ponad 100 operatorów kablowych z całego kraju. Uznali oni, że oficjalna rządowa kampania prowadzona przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji bardziej dezinformuje, niż wyjaśnia zmiany związane z przechodzeniem z nadawania analogowego na cyfrowe.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=422742 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Tylko 50 tys. osób kupiło dostęp do meczu reprezentacji w Cyfrowym Polsacie

ZYHC, GAW

Z nieoficjalnych danych, na które powołuje się branżowy "Press", transmisję meczu eliminacji mistrzostw świata między Czarnogórą a Polską wykupiło tylko 50 tys. abonentów. Cyfrowy Polsat nie chwali się oficjalnymi wynikami sprzedaży, jednak źródła portalu Interia.pl, na który powołuje się "Press", mówią o 50 tys. abonentów platformy cyfrowej, którzy zapłacili po 20 zł za transmisję meczu w systemie pay-per-view.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12456849,Tylko_50_tys__osob_kupilo_dostep_do_meczu_reprezentacji.html

[srodtytul]Parkiet.com[/srodtytul]

Zarząd Hawe przewiduje, że emisja będzie mała

Urszula Zielińska

Liczba oferowanych nowym inwestorom akcji będzie bliższa 50 mln niż 100 mln walorów – przewiduje zarząd. Liczy na wsparcie infrastrukturalnego funduszu

http://archiwum.parkiet.com/artykul/737570_Zarzad_Hawe_przewiduje_ze_emisja_bedzie_mala.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Apple kontra A.pl

Jarosław Anusz

Amerykański koncern Apple zwrócił się do Urzędu Patentowego RP o unieważnienie nazwy i logo polskich delikatesów internetowych A.pl. Dlaczego? Apple zgłosił trzy zarzuty wobec A.pl. – Po pierwsze, ma znak niezwykle podobny do tego, którym dysponuje amerykańska firma – opowiada Adam Taukert, rzecznik Urzędu Patentowego. – Po drugie, A.pl korzysta z renomy firmy Apple, a po trzecie nazwa ta jest powszechnie znana dzięki działalności spółki z Cupertino.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164207_Apple_kontra_Apl.html (dostęp płatny)

Apple walczy z polskimi delikatesami

Aleksandra Stanisławska Jarosław Anusz

Koncern z Kalifornii zwrócił się do Urzędu Patentowego RP o unieważnienie nazwy i logo polskiego portalu A.pl. Domena A.pl należy do firmy Internet SA. Obecnie pod tym adresem działają internetowe delikatesy – do niedawna prowadzone pod auspicjami sieci handlowej Bomi.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164155_Apple_walczy_z_polskimi_delikatesami.html (dostęp płatny)

Polski butik światłowodów

Urszula Zielińska, Jakub Kurasz

Jerzy Karney: Prywatyzacja TK Telekom to szansa na powstanie największej platformy dla telekomów. Rz: Dlaczego kierowana przez pana firma zdecydowała się startować w prywatyzacji TK Telekom? Jerzy Karney: Powody, dla których zdecydowaliśmy się wziąć udział w prywatyzacji TK Telekom, są następujące: grupa Hawe jako jedyny podmiot na rynku telekomunikacyjnym w naszym kraju realizuje strategię „operatora dla operatorów", czyli takiego butiku infrastrukturalnego dla rynku telekomunikacyjnego.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164192_Polski_butik_swiatlowodow.html (dostęp płatny)

TVP wraca do rozmów Magdalena Lemańska

Po zamieszaniu w sprawie meczu polskiej drużyny z piłkarzami Czarnogóry rozgrywanego w ramach eliminacji do mundialu w Brazylii w 2014 roku sprawą zajęła się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Będzie dziś dyskutować o tym, czy operatorzy płatnej telewizji działali zgodnie z prawem, pokazując relację z tego wydarzenia wyłącznie w ramach płatnej oferty pay-per-view (jednorazowy zakup dostępu do transmisji).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164171_TVP_wraca_do_rozmow.html (dostęp płatny)

Uwaga na pułapki w umowach

Urszula Zielińska, Marta Rzeźnicka

Oferty pakietowe operatorów telekomunikacyjnych i kablówek stają się coraz bardziej skomplikowane. Operatorzy telekomunikacyjni i sieci telewizji kablowych zachęcają do zakupu coraz większej liczby swoich produktów. Oferta rynkowa w odbiorze konsumentów jest skomplikowana, czego dowodzą badania szwedzkiego dostawcy infrastruktury telekomunikacyjnej Ericssona, przeprowadzone wśród użytkowników sieci komórkowych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164182_Uwaga_na_pulapki_w_umowach.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Kablówki będą uczyć cyfryzacji

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy